#1 Skrevet Januar 26, 2005 Har en kamerat som har en 1999 A6 2.5 V6 TDI. Han hadde hørt om flere med samme bil som måtte bytte kammer pga slitasje: klø : Møller hadde ikke hørt om det før. Noen her inne som har hørt/opplevd det samme?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2005 I følge Møller Trondheim er dette en svakhet på enkelte kamsett. Det er blitt gjort for dårlig herde-arbeid med dem. Jeg skifter selv kammer på min 2,5 TDi, og det var bra slitekanter på dem. Bilen har bare gått 138.000KM. Jeg har bestilt kamsettet igjennom AutoTrim AS i Trondheim, og Tore Østhus kunne fortelle meg at det var vanskelig å få tak i kammer pga. at utslitte kammer var et problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2005 Vi hadde en slik bil med dette problemet på jobben. (leasingbil) Mener det var en 2001-modell A6 2,5TDI som hadde gått ca 150' km da det ble påpekt ulyder første gang hos Møller Ensjø på service. Etterhvert ble det konstatert at det var kammene som var utslitt og måtte skiftes. Dette ble da gjort ved ca 160'km. Her dekket fabrikken ca 70% av delekostnadene på kulansedekning. Ganske ok løsning for kunden etter denne kjørelengden å regne. Dette var et næringskjøp, med langt lavere rettigheter enn forbrukerkjøp, så for dere som opplever dette problemet bør dere i aller høyeste grad gå på importør/forhandler med dette. Dette ligger det inmformasjon om på kulanselistene hos forhandlerene for hva fabrikk dekker og evt ekstra dekninger fra importør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2005 Gjelder dette problemet med kammene på alle 2,5 TDI V6, eller er det bare på noen serier...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...