Multifunksjonsratt vs R32 ratt og knapper?

Anbefalte innlegg

Har en Golf 5 2005 modell med vanlig multifunksjonsratt og mfd2. På det rattet er det 8 knapper, 4 på hver side.

Venstre side av orginalrattet er det følgende knapper:

Venstre oppe: TLF svare

Venstre nede: TLF legg på

Høyre oppe: Mute

Høyre nede: En runding som skifter mellom (Radio, CD, Aux)

På høyre side av orginal rattet er det følgende knapper:

Venstre oppe: Pil høyre, som fungerer som neste sang, eller neste radio kanal

Venstre nede: Pil venstre som fungerer som forrige sang, eller radio kanal

Høyre oppe: Volume opp

Høyre nede: Volume ned

Men på R32 rattet for Golf 5 jeg nå har montert er det:

Venstre side er det følgende knapper:

Venstre oppe: Volume opp

Venstre nede: Volume ned

Høyre oppe: Bilde av en stjerne (knappen fungerer som mute) Hva skal egentlig denne knappen gjøre? og Har den en annen funksjon om jeg bytter til RNS 510 ?

Høyre nede: TLF svare knapp (denne fungerer men har ikke testet om man kan bruke den til og legge på samtaler med?)

På høyre side av rattet er det følgende knapper:

Venstre oppe: Her er det bilde av noen streker, hva er denne knappen til? Og har den en funksjon kun på rns 510 ?

Venstre nede: Her er en OK knapp, og den har samme funksjon som hendelen som er rett bak, dvs til navigering av multifunksjons skjermen og kjørecomputer etc.

Høyre oppe: Styrer opp på multifunksjons skjermen og kjørecomputer etc.

Høyre nede: Styrer ned på multifunksjons skjermen og kjørecomputer etc.

Så i litt klarere tekst:

Hvorfor er det bilde av en Stjerne på nye rattet som er Mute? Har denne knappen egentlig en annen funksjon og er da mute knappen borte?

Har de to TLF knappene fra gamle rattet bare blitt til en ny knapp som både svarer og legger på ?

Den knappen med vannrette streker, hva i alle dager er den til?

Og de tre andre knappene på høyre side som jeg også har på hendelen på rett bak, skal disse virkelig være dobbelt opp ?

Savner nå 3 knapper og det er:

Bytte mellom radio, cd knappen

De 2 knappene som bytter sang, radio kanal, har man virkelig ikke dette på R32 rattet?

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tidlig men synes det er rart at ingen veit hva den knappen med streker skal gjøre, trodde det var flust av folk med r32 ratt jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tidlig men synes det er rart at ingen veit hva den knappen med streker skal gjøre, trodde det var flust av folk med r32 ratt jeg :)

Knappen med strekene på er hovedmeny knappen. Stjerne knappen er mute ja og ok knappen er for å velge i menyen. Kun en knapp for telefon ja. Og pil opp/ned har du både på hendelen og på rattet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men hva er hovedmeny ? hovedmeny i FIS'en eller? Fungerer ikke med meg jaffal, men da synes jeg gamle knappene var vesentlig bedre enn "nye" knappene. For der kan jeg bytte fra radio til cd osv, og jeg kan bytte sang frem og tilbake på rattet.

Selv om det nye er mer fancy med knapper etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold inne opp eller ned knappen og velg så audio (eller noe sånn) og trykk OK. Nå kan du bruke opp og ned til å skifte sang/radiokanal etc.

Knappen med strekene fungerer ikke helt optimalt hvis man ikke oppdaterer rattstammekortet (tror jeg).

Jeg har gjort samme "oppgraderingen" som du har og sleit også med å skjønne hva knappene skulle brukes til.

Jeg tror ikke knappene funker noe bedre selv om man har RNS510.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror det skal gå ann å bytte ut disse knappen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har de knappene liggende fra gamle rattet så flytter de nok over

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.