#1 Skrevet Februar 25, 2010 Jeg har sett på ny transporter t5 så lurer jeg på om de er noe speiellt jeg må se på eller noe som ofte e feil med bilen eller motor på disse bilene? er de noe svakheter på 170hk vs 130 hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2010 Regner da med det er første gen. T5 du mener. Pre facelift om du vil. Lenkarmer/forbindelsesstag til stabstag foran, indre stabstagsforinger foran, lekasje i vannpumpe, lekasje i eksosmanifold, lekasje i servopumpe, defekte microbrytere i dørlåser, knakelyder fra vindusheiser, defekte/trege fjørbeinslagre foran, lakkavflassing rundt dørhåndtak. 174 vs 130 er likt mht. feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2010 Betyr det at det egentlig er bedre å kjøpe en av de siste T4'ene enn å kjøpe en tidlig T5? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2010 Betyr det at det egentlig er bedre å kjøpe en av de siste T4'ene enn å kjøpe en tidlig T5? Nei en T5 er en mye bedre bil å kjøre enn T4. Som natt og dag. Ang 130hk vs. 174 så synes jeg ikke det er verdt prisforskjellen. Dersom du ikke behøver all kraft du kan få, altså skal trekke tungt så opplever jeg ikke store forskjeller mellom de to. 130hk har vel 340nm, mens 174hk har 400nm. Over 100km/t begynner man å merke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2010 Anbefaler T5 174 med ES-program, 220hk og 540nm Det drar..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2010 Orginal 130hk vs 170hk har forbausende liten forskjell. Ville kjøpt 130hk hvis jeg ikke hadde for mye penger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2012 Henter oppigjen denne tråden. Kompis trenger bil med plass til 3 barneseter. Så da er spørsmålet Sen T4 eller tidlig T5? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2012 Som sagt tidligere i tråden, det er natt og dag av forskjell mellom T4 og T5. Min bror kjøpte seg nylig en '06 modell Caravelle Lang 8-seter med 130 hk. Han skaffet seg en powerbox til den, som skal gi 155 hk i følge selger. Han er storfornøyd med sin buss, og fikk ned forbruket med 0,1 på mila med powerboxen montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 18, 2012 Duger 105hk (t5) greit vis den får litt ny software eller er den parret med svak girkasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 18, 2012 Er helt ok hvis ikke bilen skal brukes mye til å dra henger osv med. Er overraskende sprek til å være en liten 105 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 18, 2012 en annen kjent feilvmed T5 er jo dobbeltmasse svinghul, og oljekjøler som slepper olje inn i vannet ellers har Bent Owe Martinsen fått med de fleste feila 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 19, 2012 Ser at en får 136hk med chip på en 105hk. Bør bli greit det. Eg selv har en t4 2.5 102hk og den er greit sprek den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...