#1 Skrevet Februar 25, 2010 Hei Jeg har ved to anledninger opplevd at kassen har gått i nødmodus med feilkoden: 17114/P0730/001840 - Gear Ratio Monitoring: Incorrect Gear Ratio. Begge gangene har jeg stått og spunnet på samme stedet, første gangen prøvde jeg og dre en Hyndai H1 opp en bakke, andre gangen skulle jeg snu utenfor huset, er jævlig mye snø her. Har jeg et havari på gang, eller er det på grunn av at den har for stor belastning? Har sett hva ross tech wiki sier. Olje og filter ble byttet for et par tusen km siden, før der igjen for 20000km siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2010 Har også samme feil på min tiptronic quattro, Byttet inngående å utgående gear ratio føler over ventil huset i gearboks. Ble litt bedre. Men fortsatt ikke bra. Olje å filter er nytt. Motor ruser seg opp på e-6 å all motorkraft forsvinner. For så gå i nødmodus. Mistenker at multikontaken kan være utsatt for fuktighet. Kommer tilbake med mere info om feilen blir funnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2010 Okei, var de følere dyre og vanskelig og bytte? Ja om du holder meg oppdatert hadde det vært supert. Når skal du se på multikontakten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2010 Har også samme feil på min tiptronic quattro, Byttet inngående å utgående gear ratio føler over ventil huset i gearboks. Ble litt bedre. Men fortsatt ikke bra. Olje å filter er nytt. Motor ruser seg opp på e-6 å all motorkraft forsvinner. For så gå i nødmodus.Mistenker at multikontaken kan være utsatt for fuktighet. Kommer tilbake med mere info om feilen blir funnet. Husk på at jeg har en rimelig tiptronic kasse til deg. Kode DEY fra 1999-2000 mod A8 2,5 tdi. Kommer til å skru den fra motoren tidlig neste uke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2010 Takker så mye for det steinar. Men er redd for å bytte til en kasse fra deg å feilen mulig kan være der fortsatt. Selve lammelene i kassen virker bra da den ikke slurer ved rivstarter på 1,7 bar, Feillen kommer wen gang i mellom å kassen ruser seg opp for så å gå i nød. Men det skjer kanskje 1 gang i mnd ved daglig bruk av bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2010 Okei, var de følere dyre og vanskelig og bytte? Ja om du holder meg oppdatert hadde det vært supert. Når skal du se på multikontakten? Tja, er jo lett å bytte for de som kan skru. Ingående å utgående hastigetsføler koster ca 2200kr for begge 2. Er verdt å prøve da disse giverne gir denne feilen i vagcom ved evt nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2010 Okei, jeg snakket med et girkasseverksted idag og de sa siden jeg kun får feilen når bilen har vært under hard belastning så er det clutsjen(e) som slurer. Har ga kassen en estimert levetid på ca 6mnd..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2010 Noen som vet hvor mye det koster kun å bytte clutchen(e)?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...