#1 Skrevet Februar 25, 2010 Hei! Er ganske ny her på forumet og slenger ut mitt første spørsmål. Kjøpte nylig en Golf 3 og kjøpte kort tid etter et AP-senkesett som visstnok skal senke 60/40. Monterte senkesettet for to dager siden og har kjørt en del med bilen etter det. Synes det ble tålig greit foran, men bak ble bilen veldig høy. Det var en ganske enkel og grei jobb å montere senkesett på denne bilen, men er det likevel noe spesielt man må passe på? Legger ved et bilde av hvordan det ble. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2010 det så litt rart ut ja, frem med vinkelkutter´n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2010 Trur du kan dritt i vinkel sliper. For det første ødelegger man fjærene og diverse kjøre egenskaper. Men venter du litt så får dette senkesettet her sammen sykdom som alle andre. Det siger sammen i ræva 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2010 Hei! Er ganske ny her på forumet og slenger ut mitt første spørsmål. Kjøpte nylig en Golf 3 og kjøpte kort tid etter et AP-senkesett som visstnok skal senke 60/40. Monterte senkesettet for to dager siden og har kjørt en del med bilen etter det. Synes det ble tålig greit foran, men bak ble bilen veldig høy. Det var en ganske enkel og grei jobb å montere senkesett på denne bilen, men er det likevel noe spesielt man må passe på? Legger ved et bilde av hvordan det ble. Kan hende det er samme patent på ditt senke-sett som det er på mitt. Jeg har et H&R 60/40 sett (inkl dempere). Bak kunne jeg justere høyden ved hjelp av en ring som kan flyttes på. Nedre fjær-skål ligger oppå denne ringen. Se om det er sånn hos deg også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2010 Trur du kan dritt i vinkel sliper. For det første ødelegger man fjærene og diverse kjøre egenskaper. Men venter du litt så får dette senkesettet her sammen sykdom som alle andre. Det siger sammen i ræva Blir nok ikke vinkelsliper, nei, får håpe det siger sammen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2010 "vinkelsliperforslaget" var jo ikke ment seriøst, selv om det mulig fremsto slik Dette setter seg nok. Husker jeg hadde jamex senkefjærer på en golf cab (mk3) for 12 år siden, tok de av hver vinter. Bilen ble 90 mm høyere med originalfjærene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2010 Kan hende det er samme patent på ditt senke-sett som det er på mitt. Jeg har et H&R 60/40 sett (inkl dempere). Bak kunne jeg justere høyden ved hjelp av en ring som kan flyttes på. Nedre fjær-skål ligger oppå denne ringen. Se om det er sånn hos deg også. Bak har jeg brukt originaldemperne. Det jeg stusset på er at jeg måtte bruke klemmer på bakfjærene, originalfjærene kunne enkelt fjernes. Hvordan ble bilen din foran i forhold til min, høyere/lavere/likt? Ting skal sikkert sette seg litt til, men da har jeg en pekepinn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2010 "vinkelsliperforslaget" var jo ikke ment seriøst, selv om det mulig fremsto slik Dette setter seg nok.Husker jeg hadde jamex senkefjærer på en golf cab (mk3) for 12 år siden, tok de av hver vinter. Bilen ble 90 mm høyere med originalfjærene... Jamex er gull, man kan kjøpe hvilket senkesett som helst og det blir uansett lavt. Det sier sikkert litt om kvaliteten, men er kjekt til sitt bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...