Anbefalte innlegg

Hei! Er ganske ny her på forumet og slenger ut mitt første spørsmål.

Kjøpte nylig en Golf 3 og kjøpte kort tid etter et AP-senkesett som visstnok skal senke 60/40.

Monterte senkesettet for to dager siden og har kjørt en del med bilen etter det.

Synes det ble tålig greit foran, men bak ble bilen veldig høy.

Det var en ganske enkel og grei jobb å montere senkesett på denne bilen, men er det likevel noe spesielt man må passe på?

Legger ved et bilde av hvordan det ble.

IMAGE_085 (Custom).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det så litt rart ut ja, frem med vinkelkutter´n :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur du kan dritt i vinkel sliper. For det første ødelegger man fjærene og diverse kjøre egenskaper. Men venter du litt så får dette senkesettet her sammen sykdom som alle andre. Det siger sammen i ræva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Er ganske ny her på forumet og slenger ut mitt første spørsmål.

Kjøpte nylig en Golf 3 og kjøpte kort tid etter et AP-senkesett som visstnok skal senke 60/40.

Monterte senkesettet for to dager siden og har kjørt en del med bilen etter det.

Synes det ble tålig greit foran, men bak ble bilen veldig høy.

Det var en ganske enkel og grei jobb å montere senkesett på denne bilen, men er det likevel noe spesielt man må passe på?

Legger ved et bilde av hvordan det ble.

Kan hende det er samme patent på ditt senke-sett som det er på mitt. Jeg har et H&R 60/40 sett (inkl dempere). Bak kunne jeg justere høyden ved hjelp av en ring som kan flyttes på. Nedre fjær-skål ligger oppå denne ringen. Se om det er sånn hos deg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur du kan dritt i vinkel sliper. For det første ødelegger man fjærene og diverse kjøre egenskaper. Men venter du litt så får dette senkesettet her sammen sykdom som alle andre. Det siger sammen i ræva

Blir nok ikke vinkelsliper, nei, får håpe det siger sammen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"vinkelsliperforslaget" var jo ikke ment seriøst, selv om det mulig fremsto slik :) Dette setter seg nok.

Husker jeg hadde jamex senkefjærer på en golf cab (mk3) for 12 år siden, tok de av hver vinter. Bilen ble 90 mm høyere med originalfjærene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det er samme patent på ditt senke-sett som det er på mitt. Jeg har et H&R 60/40 sett (inkl dempere). Bak kunne jeg justere høyden ved hjelp av en ring som kan flyttes på. Nedre fjær-skål ligger oppå denne ringen. Se om det er sånn hos deg også.

Bak har jeg brukt originaldemperne.

Det jeg stusset på er at jeg måtte bruke klemmer på bakfjærene, originalfjærene kunne enkelt fjernes.

Hvordan ble bilen din foran i forhold til min, høyere/lavere/likt?

Ting skal sikkert sette seg litt til, men da har jeg en pekepinn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"vinkelsliperforslaget" var jo ikke ment seriøst, selv om det mulig fremsto slik :) Dette setter seg nok.

Husker jeg hadde jamex senkefjærer på en golf cab (mk3) for 12 år siden, tok de av hver vinter. Bilen ble 90 mm høyere med originalfjærene...

Jamex er gull, man kan kjøpe hvilket senkesett som helst og det blir uansett lavt.

Det sier sikkert litt om kvaliteten, men er kjekt til sitt bruk.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.