Anbefalte innlegg

Heisann!

Har planer om effektøkning av min A3 1.8T 1998 modell, men ønsker å gjøre en skikkelig overhaling av motoren først. For å være sikker på at jeg får byttet alt som bør byttes, så vil jeg gjerne høre fra dere hvilke deler jeg bør bytte når jeg skal gå grundig til verks :)

Å tips til billige deler er ønskelig. gjerne utenlandske sider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk litt rundt på tuning forumet på hva folk gjør med innmaten ved de forskjellige effektøkninger. (mtp råder, stempel, manifold etc.) det kommer tross alt an på hvor mye du skal dra ut av maskineriet ;)

Personlig anbefaler eg deg sterkt å skifte den hyd. strammeren til kammene. Koster rundt 1500 hos møller og er lett å skifte mens man allerede har toppen og kammene av. Pleier å legge inn årene etter den passerer 230,000km. Ryker den, så ryker hele motoren.

Ellers ville eg ha skiftet lagere, sjekket toppen og blokk for lekkasjer, planhet og evt. sprekker.

Skifte alle oljeslanger til turbo. Rengjøre motor innvendig ettersom de kan kokse seg litt lett, spesiellt oljesil.

Er mine forslag, men sikkert andre som har bedre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips til rimelige og bra deler til overhalingen. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=174425

Skal du gå grundig til verks med overhalingen:

- ventilstyringer

- slipesett

- bunnpakningssett

- stempler med stempelringer (hvis du ikke skal borre, kun stempelringer)

- rådelagre

- bærelagre og thrustelagre

- og alt av deler ifm registeret

- termostat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.