Anbefalte innlegg

Har en Audi A6 2,7T hvor jeg ved tilkobling av diagnose får verdier på lambda som varierer hele tiden mellom 0,14-0,86...

Sammenlignet med en A4 2004 og den lå fint på 1,00.

 

Hva kan være galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm? hvordan fungerer motor? soter den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbruket ligger på 1,6-1,7

Virker ikke som den soter noe.

 

Fikk dette ut av diagnosen i blokk 115 idag:

 

1560rpm

14%

990 mbar

980 mbar

 

4000rpm

120%

1440 mbar

1430 mbar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det du måler i % der?

 

Hvis bilen din ligger på 1,6 i forbruk så er det enten noe galt eller kjører du som en villmann ;) Min ligger på literen på mila på langturer, selv med mye idiotkjøring. Bykjøring er den nesten oppe i 1,3

 

Har du feilmeldinger på lambdasensorer?

 

Hvis du har lambdamålinger helt nede i 0,14-0,86, så tyder det på at den går veldig fett! Lambda lik 1 er 14.7:1 som gir perfekt forbrenning på bensinmotor. Hvis din er chip'et så vil du nok se lambdaålinger nede på 0.8-tallet. Men ikke noe sæelig lavere enn det.

 

Hvis du ikke har feilmelding på noe så ville jeg ha tippet på defekt lmm.

 

Hvordan går bilen ellers? Dårligere enn før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ross Tech sier dette:

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/110-119.html

 

115

Boost pressure control

 

RPM [1/min]

Last [%]

Boost pressure specified value [mbar]

Boost pressure actual value [mbar]

------------------------------------------------------------

 

 

Kjøpte bilen for 3mnd siden, og har vært slik siden da... så om den går dårligere er litt vondt å si.

Bilen er ikke chipet

Men fant idag ut av resirk ventilene ikke holder på trykket skikkelig, den ene holdt ingenting og den andre lakk det jevnt ut av... Prøve å bytte de imorgen.

Med turbotrykksmåler lader den 0,3 med peak på 0,4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel for lite trykk, vet ikke hva den lader originalt men jeg vil tippe på ca 0,6-0,7?

 

Min er chip'et hos ES og lader 1,3, peaker 1,4

 

Resirk ventilene var det første jeg byttet og! :) Sjekk også at det ikke er noe luftlekasje, spesielt den Y-slangen som sitter på spjeldet har en tendens til å sprekke med åra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ventilene skiftet, tydelig at de var ødelagte, fikk plutselig -0,9 på vakum. Men fortsatt ikke høyere enn 0,4 bar på fullt pådrag. Lekkasje på trykksiden kanskje?

Lambda verdiene er fortsatt på tur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med delenummer på lambdaene jeg skal ha?

Ser møller skal ha 2500 pr stk. Funker noen av biltema sine? eller andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du noe feilmeldinger da? Hvis lambdaene er gåene så vil du vel få feilmelding. Men om lmm er ødelagt så er det ikke sikkert du får feilmelding! Om bilen din kun lader 0,4bar så høres det jo nesten ut som om den går i nødmodus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen feilmeldinger.

Vurdere lmm, men burde det ikke komme opp en feilmelding om bilen er i nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket opp litt mer nå i ettermiddag og har de her feilmeldingene:

 

DSCF2096.jpg

 

DSCF2095.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte en tur med turbotrykksmåler, ligger på -0,9 uten pådrag og peaker på 0,4 ved fullt pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det sprekk i gummi y-røret oppå motor foran der trykkrøra går inn? kjenn under y-røret spess for sprekker,isåfall kan dette gjøre at ladetrykket ikke kommer helt opp og at bilen går for feit, lambda blir lav:) bare en tanke, flere 2,7 som har hatt sprekker der:)

 

EDIT: så nå at dette var nevnt:) my bad. var tydeligvis ikke det hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Har sett etter men kan ikke finnen noen sprekker foreløpig.

Vet du hva trykket skal ligge på?

Om bilen er i nødmodus, hvordan finner jeg ut det og hvordan får jeg den ut av nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får feilmeldign på lambda om lmm er gåen. Når jeg hadde problemer så koblet jeg ut lmm og da gikk den som et skudd igjen. Hadde da allerede byttet ut lambdaen lmm mente var gåen. Bilen gikk veldig fett og brukte vel 1.5 liter på mila. Når du kobler av lmm virker ikke esp og abs. Ang kjøp av lambda sonder kan du jo alltids sjekke ut denne siden, http://lambdasensors.co.uk/ , er orginale bosch lambdaer og kostet meg ca 650kr med frakt til norge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at eksos temp sensoren(g235) er ødelagt gjør at bilen går i nødmodus og lader 0,4bar

Angående lamda og lmm, hvis lmm er sliten vil du ikke få feilmeld om det men de to lamdaene vil jobbe mot hverandre, noe som vil føre til redusert trykk, men ikke i nødmodus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skiftet G235, men han funnet ut at det er en oljelekkasje på venstre side (sett forfra) over turboen. Klarer ikke helt å se nøyaktig hvor det kommer fra.

Noen som har noe tips om hva dette kan være?

Tenkte å ta turen ut til Møller på mandag å høre litt der også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som toppdekselpakninger. Jeg skal bytte mine nå om ikke så lenge.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.