#1 Skrevet Februar 26, 2010 Hei, har fått problemer med at multitronic kassen kobler ut til nøytral under kjøring , samtidig forsvinner all info om valgt gear , og speedometeret går til "0" selv om bilen fortsatt holder 60 . Har hatt bilen inne til Møller som sier styreenheten for multitronic kassen må skiftes, til den nette sum av 22000,- Problemet oppstår foreløpig kun etter 5-6 minutters kjøring , når den så begynner å virke igjen har den virket normalt inntil 1 time , har ikke kjørt lengre. Regner med problemet blir verre etterhvert , men har valgt å vurdere mulighetene før jeg evt. biter i de 22000,- Møller sier at styreenheten som må byttes sitter inne i gearkassen , og at dette er skikkelige hokus-pokus greier å skifte da oljen må tappes for å komme til , og den må holde 45grader både ved tapping og fylling (?) ellers vil kassen "aldri fungere som den skal etterpå" De sier selve ECU`en koster 14000,- . Jeg har funnet et firma i england som reparerer den styreenheten som sitter i kassa for et par tusen med 2 års garanti, så ble veldig fristet til å plukke den ut og sende til rep. Tenkte evt. å få Møller til å fylle den opp igjen, noe de kunne gjøre om enn uten noen form for garanti.. Noen som har vert borti dette ? evt. har erfaringer med klåing på disse kassene? bør jeg ligge unna? Det virker jo som om styringen mister all spenning, så jeg håpet på at det kunne være en enkel kontaktfeil , men vet ikke helt hvor jeg skal lete. Møller har såvidt jeg vet kun feilsøkt med computer , så kontaktfeil , og fullstendig havari i styreenhet vil vel ha samme symptom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2010 Oppdatering. Interessant at ingen har kommentert dette problemet, siden jeg har funnet massevis av tilfeller ved søk på internett. Hos møller lot de som om dette var et ukjent problem for dem... Jeg fikk tak i vag-com og audi verkstedshåndbok med femgangsmåte for skifte av uniten og justering av oljenivå , manglet bare verktøy til stigerøret da enheten tok kveld for godt ute i bushen. Pinglet da ut og sendte stasen på bergingsbil til møller og fikk den tilbake med 3 års garanti (?) . Har fungert 100% siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...