Problem med travers, Coupé Quattro 89 mod

Anbefalte innlegg

Driver og bytter litt foringer på bilen min, men er nok av den typen som havner under kategorien sleggemekaniker : bh : (jobber som anleggsmekaniker til mitt forsvar) Men ja, skulle ta ut eine foringa på traversen bak og greidde da å øydelegge den ringen som sitter i traversen, den som foringen skal stå i. No er hullet altfor stort til at foringa står fast. Får eg tak i slike ringer eller må eg ha ny travers? Nokon som har gode tips? Bilen står på bukk no, har lånt meg verkstad i helga så haster litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringen? Mener du sylindern som er sveisa fast i traversen? Du er sikker på at du har de rette foringene? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vel hardt la seg gjøre å utvide hullet i traversen ved litt banking. Har vel trua på at det er feil foringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, du har fått feil foringer. Ser du har 20v motor, og den har andre foringer enn 10v. Ble forbanna når jeg byttet mine, for jeg sa spesifikt at jeg hadde 20v, men fikk feil likevel, så jeg måtte vente til dagen etter.

Du klarer ikke å gjøre det du tror du har gjort. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje bilde akkurat her og no, men kan skaffe eit litt seinare. Er temmelig sikker på at det er rett foringer. Men den ringen eg snakker om sitter utanpå foringane, og er "flensa" på begge sider av traversen. Var litt seint på kvelden detta, og frustrerte og trøtte som vi var så blei den fjerna med hammer og meisel : klø :

Så har ikkje utvida hullet i traversen, men fjerna den ringen som sikkert skal stå imellom traversen og foringa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P2270022.jpg

Her er ringen eg snakker om, som sitter i sjølve traversen. Ser no at den ikkje er berekna på å ta ut :rolleye: Var nett innom Møller, og foringane er rette. Denne ringen ser ein ikkje på ETKA heller så er vel igrunn ein del av traversen.

P2270023.jpg

Der er den delen av traversen som ringen og foringa skal stå i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då var problemet løyst satsa eg på :glad: Får til mykje med ein god hammer og skjærebrenner. Splitta ringen, fekk krympa den litt og så den gjekk inn i traversen igjen. Deretter var det fram med sveiseapparatet og feste den skikkelig : rock :

P22700232.jpg

Men eit anna problem eg har no, foringa til bakre feste på diff'en er ferdig. Møller hadde berre heile feste der og skulle ha 1800 kr for da : bh :

Nokon som har ETKA og kan sjekke opp eit delenummer for meg? 293 599 381 trur eg at det er, litt vanskelig å lese på foringa. Delenummeret til feste er 895 599 133 (meina eg).

P22700222.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det er korretk, 10v og 20v har samme foringene såvidt meg bekjent og hva jeg har sjekka opp med vagcat.com.. Det er bare forkskjell på foringene foran og bak i traversen bak :)

Sjekk 034motorsport, de har vel den foringa, mulig du må ha en litt stivere en men hva gjør nå det? fjerner hvert fall litt slark :P

Men de har orginale deler der også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då er da bestilt ny polyforing frå 034 : rock : Billigere enn nytt feste frå Møller hvertfall :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.