Anbefalte innlegg

Hei! jeg byttet kammer,løftere, og vippearmer på min 2,5 tdi v6 for 2 uker siden. Jeg har nå siden bytte kjørt ca 120 mil. men det høres ut som det er en løfter som tikker. dette høres best på tomgang, men når jeg ruser opp på ca 2000 rpm er det ikke stort å høre. Hører den uansett om motor er kald eller varm. jeg vet det kan ta en tid før løfterene fylles 100% med olje, men skal det ta så lang tid?

Byttet såklart olje + filter også og jeg har peilet oljen, bare velstand. Har hørt om andre som har kjørt opptil en mnd før det går seg til og slutter og tikke, men er det noen her som har noe erfaring med dette eller har opplevd det samme?

Takker på forhånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! jeg byttet kammer,løftere, og vippearmer på min 2,5 tdi v6 for 2 uker siden. Jeg har nå siden bytte kjørt ca 120 mil. men det høres ut som det er en løfter som tikker. dette høres best på tomgang, men når jeg ruser opp på ca 2000 rpm er det ikke stort å høre. Hører den uansett om motor er kald eller varm. jeg vet det kan ta en tid før løfterene fylles 100% med olje, men skal det ta så lang tid?

Byttet såklart olje + filter også og jeg har peilet oljen, bare velstand. Har hørt om andre som har kjørt opptil en mnd før det går seg til og slutter og tikke, men er det noen her som har noe erfaring med dette eller har opplevd det samme?

Takker på forhånd :)

Gjorde denne operasjonen + en del til for en stund siden, og jeg fikk også klakkelyd, men det var noe annet. det var 2 av dysene som ikke leverte som de skulle. Men tror ikke du har dette problemet.

Sikker på at kammer står 100% rett?

Gjorde du jobben selv, eller er det satt bort?

Er det satt bort er det jo bare å klage :) Siden den forsvinner, skulle en tro at det er noe som forsinner pga bevegelser..

Har egentlig ikke så mange tips, for det kan jo være så mangt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde denne operasjonen + en del til for en stund siden, og jeg fikk også klakkelyd, men det var noe annet. det var 2 av dysene som ikke leverte som de skulle. Men tror ikke du har dette problemet.

Sikker på at kammer står 100% rett?

Gjorde du jobben selv, eller er det satt bort?

Er det satt bort er det jo bare å klage :) Siden den forsvinner, skulle en tro at det er noe som forsinner pga bevegelser..

Har egentlig ikke så mange tips, for det kan jo være så mangt..

Okei jeg skjønner,jeg gjorde ikke jobben selv men hadde en til og skru for meg som har holdt på med audi i 30 år som tok det svart. så er ikke akkurat noe garanti, men han hadde byttet på lik motor tidligere og den klakket i over en mnd før den ga seg, men den ga seg altså uten og gjøre noe mere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei jeg skjønner,jeg gjorde ikke jobben selv men hadde en til og skru for meg som har holdt på med audi i 30 år som tok det svart. så er ikke akkurat noe garanti, men han hadde byttet på lik motor tidligere og den klakket i over en mnd før den ga seg, men den ga seg altså uten og gjøre noe mere :)

Okey,

Fatter byttet på sin allroad for 2 mnd siden, og der var det ikke noe ulyder i det hele tatt. Men er jo en del biter som skal tilpasses hverandre, men synes det liksom er litt lenge til at det ikke er tillpasset enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk byttet motor og kammer i Jula som var å min klakket/ raklet helt til forrige uke byttet da først til Castrol super 3000 5w 40 uten at lyden forsvant. lyden forsvant først etter at eg dro motoren til turtallsperra et par ganger for eg var så møkkalei lyden: bh : og etterpå var den helt borte : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk byttet motor og kammer i Jula som var å min klakket/ raklet helt til forrige uke byttet da først til Castrol super 3000 5w 40 uten at lyden forsvant. lyden forsvant først etter at eg dro motoren til turtallsperra et par ganger for eg var så møkkalei lyden: bh : og etterpå var den helt borte : rock :

Hehehehe, DET er jo også en kjent metode når man er lei alt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehehe, DET er jo også en kjent metode når man er lei alt ;)

det er betryggende og høre det er flere som har vært borti det samme :) men jeg tror jeg skal ligge unna turtallsperra hvertfall. men får kjøre pent med noen gode drag innimellom og satse på det tier snart. visst ikke er jeg redd den turtallsperra kommer i sinne :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.