Anbefalte innlegg

Driver å monterer toppen til rs2'n etter overhaling. Har satt i kammene med nytt kamkjede, men stusser litt på at jeg ikke klarer å turne de. Tør ikke ta i mer på skruen til kamdrevet. en annen ting er at det nye kamkjede er veldig stramt.

Etter å ha søkt litt her, ser jeg det er fler som ha reagert på kamkjede, men at dette skal være sånn.

Men burde jeg ikke klare å turne kammene? : klø :

regner med at disse to runde merkene på kamdrevene skal ligge i kant med toppen? gikk litt fort under demontering :o

Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de to runde merkene skal ligge mot hverandre, Jeg har nytt på toppen min og det er j#¤&"# stramt, det gamle var slapt som bare det - skal visst være sånn, men jeg har ikke fått prøvd toppen min enda så kan ikke si om det har fungert finfint for meg.

Jeg har ikke gått inn for å prøve skikkelig, men tviler på at jeg klarer å turne for hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sa det gikk litt fort under demontering?! Du har satt alle overfallene på riktig plass og vei?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sa det gikk litt fort under demontering?! Du har satt alle overfallene på riktig plass og vei?

Eneste jeg er usikker på ang dette er merkene på drevene. resten er på rett plass. hvis toppen ligger foran meg, jeg har innsugsida mot meg og kamkjede til venstre, så begynner det med nr. 1 øverst i venstre hjørne, osv mot høyre. satt hvertfall sånn da jeg demonterte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, kanten ut ja, lurte på om de pekte rett opp:). Jeg kan ikke svare på om det er det samme om de står fra hverandre som mot hverandre nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de skal stå mot hverandre.. dette kan også endre seg mens du skrur ned overfallene.. de skal ligge helt på linje med kanten på toppen om du ser forfra og mot de indre kamdrevene.. om dette er riktig og du ikke har timet motoren. kan jo en ventil butte mot ett stempel slik at du ikke får tørnet dem.. hvis den er montert på blokk da selvfølgelig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de skal stå mot hverandre.. dette kan også endre seg mens du skrur ned overfallene.. de skal ligge helt på linje med kanten på toppen om du ser forfra og mot de indre kamdrevene.. om dette er riktig og du ikke har timet motoren. kan jo en ventil butte mot ett stempel slik at du ikke får tørnet dem.. hvis den er montert på blokk da selvfølgelig..

den er ikke montert på blokk, men skal det i morra/kveld. da løsner jeg kammene igjen å setter mekene mot hverandre for å være sikker.

hadde selvfølgelig bytta om på 6 og 9 : dum : Disse er jo latterlig like.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.