Anbefalte innlegg

hva bruker man egentelig for å gjøre dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje være litt mer spesifikk? lage hull i panseret? og til hva? luftinntak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftdrevet stikksag har jeg brukt. Borr ett lite hull innenfor det området du skal skjære ut, så er det bare og stikke saga nedi og sage i vei:) evt bruke en vanlig elektrisk stikksag. (med sagblad egenet for metall såklart)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var kanskje ikke så dumt nei. er vel egentelig ikke hull direkte jeg hadde tenkt på, striper på en måte kanskje 3 cm bred åså 10-15cm lang, åså blir de bare mindre å mindre, 4 stk tenkte jeg en plass over turbo området.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var kanskje ikke så dumt nei. er vel egentelig ikke hull direkte jeg hadde tenkt på, striper på en måte kanskje 3 cm bred åså 10-15cm lang, åså blir de bare mindre å mindre, 4 stk tenkte jeg en plass over turbo området.

 

Bor hull i hvert hjørne og skjær med vinkelsliper.

Maks kontroll.

 

NB! husk å merk opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være smart å dekke til frontruta di m.m. om du skal bruke vinkelsliper også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, nei, nei mads. du må ikke skjære hull i det fine panseret på S6'en din. Det blir ikke så varmt at du trenger ekstra kjøling der.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk vinkelsliper,bruk kald kutting,det ruster mye lettere senere vist du varm kutter.

Er der galvanisert så ødlegger du det ved varmkutting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk vinkelsliper,bruk kald kutting,det ruster mye lettere senere vist du varm kutter.

Er der galvanisert så ødlegger du det ved varmkutting.

 

Hvorfor ruster det mere ved bruk av vinkelsliper : klø :

Snittflaten blir akkurat like stor, om ikke mindre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, nei, nei mads. du må ikke skjære hull i det fine panseret på S6'en din. Det blir ikke så varmt at du trenger ekstra kjøling der.:)

 

 

 

blir ikke varmt? blir vel såpass at man kan grille litt av kvært der..

 

en visst man bruker vinel sliper med justerbart turtall å får den til å gå så sakte som mulig? vi bruker å gjøre dette når vi legger decra tak får å slippe rust.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ruster det mere ved bruk av vinkelsliper : klø :

Snittflaten blir akkurat like stor, om ikke mindre...

p.g.a varmen,stålet er behandler for at det ikke skal ruste,tilfør varme og beskyttelsen blir ødelagt og mye mer enn snittflaten blir eksponert for rust angrep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.