#1 Skrevet Februar 27, 2010 Satt meg fast i dyp snø i dag, og merket da at ikke alle 4 hjulene spinner sammtidig når den sto fast. Er dette riktig? Trodde det var 50/50 fordeling hele tiden jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2010 er vell ikke det nei.. drar vell på høgre bak og venstra framme og omvendt meiner jeg.. skal ikke si noe sikkert.. men tror det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2010 er vell ikke låst diff, så dermed spinner kun ett fram hjul å ett bak hjul, blir jo 50/50 fordeling fram å bak det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2010 jo men den vil jo spinne på de hjulene som ikke har veigrep. du har jo ikke sperre. men hvis du har esp på og roer deg litt ned og bare gir litt gass og holder den så vil den elektronisk overføre litt kraft over til de hjulene som har veigrep(ved å bruke abs sensorene bremser den litt på de hjulene som spinner) og vil mest sannsynlig klare å få deg løs-hvis ikke du har satt deg skikkelig fast da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2010 har hørt at man kan bruke handbrekket litt for å få kraften over på andre hjulet eller begge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2010 er vell ikke låst diff, så dermed spinner kun ett fram hjul å ett bak hjul, blir jo 50/50 fordeling fram å bak det Virket som det bare var 1 fram hjul og 1 bakhjul som spant ja. Hmmm.. da er det ikke mye vits i 4wd når man setter seg fast slik jeg gjorde. Flaut å sitte fast.. ringe etter hjelp.. "hei sitter fast" Har ikke du 4wd da?? "eh... nei...... jo" Men er det ikke elektronisk diff sperre på bakasel da? Hjalp ikke noe, esp av eller på. Bilen bare hang på snøens som hadde pakket seg under som var ganske hard i utgangspunktet... snøfåkk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...