Poleringsmaskin fra BilXtra eller Mekonomen - hvilken?

Anbefalte innlegg

Takk for tips;)

 

For mye krem brukte jeg nok i dag, ettersom det sprutet litt rundt her og der (:P), men skal bruke mindre i morra når jeg tar den andre siden av bilen. Ble ikke kvitt alle ripene, men mye møkk og dritt som jeg fikk bort med rubbinga - helt utrolig at den i det hele tatt tok alt, for etter de "proffe" bilpleiernes øyer var den nok noe man vil kalle et utrolig dårlig utgangspunkt.

 

En ting er sikkert, bilen ble ihvertfall blank (!) og hvit igjen, fremfor den gamle, matte og gule lakken som var på den etter mange års manglende pleie (typisk for alle arbeidsbiler).

 

Skal ta med kameraet i morra og knipse noen bilder av bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut :)

Angående å fjerne mer riper så er det grovere pute og krem som gjelder, samt mer press og legge seg opp mer varme.

Men prøv deg frem på dette så du ikke brenner lakk.

Eventuelt våtsliping og polere opp igjen gradvis fra grov til fin krem/pute-kombo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at maskinen stopper opp er et resultat av trykk og svak maskin. Dette opplever man skjelden med kraftigere og "proffere" utstyr. Kult at du har fått smaken, tipper jeg finner deg inne på detailersclub snart med samme sykdom som alle oss andre der inne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også skal du ikke "fjerne møkk" med polering, det har du avfetting, såpe og clay til ;)

 

Hvis det er partikler på lakken når du polerer vil jo de stripe lakken din når de slipper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.