#1 Skrevet Februar 28, 2010 Har den siste tiden opplevd at abs-lampa lyser, samtidig som det blinker svært og rødt bremsefeil-symbol i instrumentet, med tilhørende piping ved oppstart. Dette har gradvis blitt værre, og nå er det så godt som hele tiden. (Ekstra morsomt er det når jeg har lite bensin og spylervæske, da piper det 5 ganger ) Hadde bilen inne hos det lokale vag-verkstedet. Her fikk jeg beskjed om at det var "bare" å bytte styreenheten for ABS'en. Denne får jeg for den nette sum av 16k Har lest om flere som har åpnet denne selv og loddet litt, så har det blitt bra. Dette skal ikke jeg begi meg ut på tror jeg, da mine loddeferdigheter ikke er noe å skryte av. Jeg har også lest om folk som har sendt inn enheten for reparasjon Hvor har de da sendt denne, og hvor mye vil slikt koste? Et annet alternativ er vel å kjøpe en brukt, men jeg er usikker på hvor lett det er å ta deler fra andre biler, da disse sikkert varierer fra bil til bil. Må vel isåfall være sikker på at delenr matcher. Noen som har tips eller triks å komme med, evt har lyst/mulighet/kunnskap til å hjelpe meg å fikse dette? Det ser ut som at dette ikke er så altfor uvanlig problem, så det er sikkert flere her som har vært borti det samme... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2010 Den er ikke mulig å "åpne" uten at du skjærer i plasten, så det lokale el-verkstedet mitt ville ikke begynne å skjære og herje med min. Sendte den så til Rune Wilthil som lodda over den for en symbolsk sum. Funka så fint i noen uker før loddinga løsnet. Bilen tilhører fattern, og han hater å skru.. så jeg kjøpte en overhalt modul til han fra modulemaster.com Kom på ca 18-1900 inkl frakt, og da gir de med 5års garanti på enheten. Problemet med å kjøpe en brukt, er at den kan holde i 1 dag eller den kan holde i flere år.. det vet man jo ikke, men patenten er latterlig. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2010 Dette er slik på en 99 A6 vi har inne på sjappa. Vi har fått tilbud på 10 000 for repsett på verkstedet, så da trenger du kansje ikke å bytte hele dingsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2010 Det er kun den elektroniske kontrollboksen som er problemet, ikke hele sentralen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2010 Jeg byttet elektronikkdelen på min i sommer. Fikk tak i komplett abs-pumpe fra en høgger litt oppi landet for 1500,- inkl frakt Kom fra bil som hadde rullet like i underkant av 120k, så burde holde en stund til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2010 Ser det er flere huggerier som har ABS hydraulikkpumpe. Om jeg så kjøper en slik, får jeg da hele denne "kladosen" med hydraulikkdel og elektronikkdel, eller er dette noe helt annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2010 Det må du nesten sjekke opp fra gang til gang Kristian. Elektronikkdelen er festet med noen få skruer, så i utgangspunktet er det jo en "enhet" med begge deler, men jeg ville sjekket det for å være helt sikker. I tillegg må du sjekke Bosch-nummeret på enheten da det varierer litt fra 98-2002, fra passat til a6 og a4. Jeg ville forøvrig heller kjøpt en overhalt enhet enn å satse på en brukt en, selv om bilen bare hadde gått 100k når prisen som skiller er 300kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 1, 2010 Det må du nesten sjekke opp fra gang til gang Kristian. Elektronikkdelen er festet med noen få skruer, så i utgangspunktet er det jo en "enhet" med begge deler, men jeg ville sjekket det for å være helt sikker. I tillegg må du sjekke Bosch-nummeret på enheten da det varierer litt fra 98-2002, fra passat til a6 og a4. Jeg ville forøvrig heller kjøpt en overhalt enhet enn å satse på en brukt en, selv om bilen bare hadde gått 100k når prisen som skiller er 300kr. Jeg skulle i utgangspunktet kjøpe overhalt elektronikkdel med garanti fra statene, men pga leveringstid og behov for fungerende bil ble det til at jeg satset på en brukt istedet. Husker ikke navnet på stedet jeg skulle kjøpe fra, men fant dem på ebay. Når det gjelder delenummeret så er det ganske mange forskjellige og mange kombinasjoner av delenummer på pumpe og elektronikkdel, så vær sikker på at elektronikkdelen har riktig nummer. Jeg måtte selv lete lenge for å finne riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 1, 2010 Jeg ser mange på ebay vil ha inn deres enhet på forhånd, men det tar (på a6) 15mins å demontere den, og bilene fungerer like greit uten abs. Modulemaster krever dog ikke inn enhet sålenge de har din enhet på lager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 1, 2010 jeg byttet denne på en passat til Morten Green her i klubben og kjøpte en ny på norsk bildelesenter. denne var bare å skru inn å starte bilen så var problemet borte. nb: viktig som Knut over her sier at bosch nummeret stemmer overens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 1, 2010 gå inn på http://www.modulemaster.com og registrer den og send til USA. Satte noen kr ekstra på prioritet, og den var tilbake rett under 14dager reparert med garanti. Superraskt og bra pris. Tror det var rett over 1000,- Du kan fortsatt bruke bilen etter denne er demontert. Bare surre og teipe på noe plastik slik at det er så tett som mulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 1, 2010 gå inn på http://www.modulemaster.com og registrer den og send til USA.Satte noen kr ekstra på prioritet, og den var tilbake rett under 14dager reparert med garanti. Superraskt og bra pris. Tror det var rett over 1000,- Du kan fortsatt bruke bilen etter denne er demontert. Bare surre og teipe på noe plastik slik at det er så tett som mulig. Jeg fikk beskjed av Møller samt fant endel om det på nettet at biler med Tiptronic og quattro ikke skal kjøres med abs-enhet som er ute av funksjon da følerene blir benyttet for å måle hastigheten på hjula og kunne føre til stor belastning og i værste fall skader på kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 1, 2010 Jeg fikk beskjed av Møller samt fant endel om det på nettet at biler med Tiptronic og quattro ikke skal kjøres med abs-enhet som er ute av funksjon da følerene blir benyttet for å måle hastigheten på hjula og kunne føre til stor belastning og i værste fall skader på kassa. Det var bekymringsverdig... Da bør jeg ihvertfall fikse dette fort som svint! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...