Må senkesett være oppført i vognkortet?

Anbefalte innlegg

Fikk også feil på klare blinkere!

Hvorfor?

 

Altså må jeg må jeg ut med gebyrer for kontrolltime,forstillingskontroll og nytt vognkort???

 

Kontrolltimen betaler du ikke for, kun vognkortet og da papirer på hjulvinkler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merknad på klare blinklys??? DEN VAR DRØY! de blinker jo gult for fa..

 

JA,fikk faktisk det,bare glassa er blanke!!Må opp og snakke med han karen trur jeg!!...Skal sies at jeg fikk tilsammen 6 mangler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor?

 

 

Kontrolltimen betaler du ikke for, kun vognkortet og da papirer på hjulvinkler..

 

Ikke spør meg!!Tilogmed en 2 feil!!

Retningslys-feil farge:venstre foran og høyre foran(2)

 

 

Kan jo prøve meg uten den testen i førsteomgang!!Når jeg mistet vognkortet mitt i sommer betalte jeg ikke en krone,men og få skrevet inn 3 ord koster penger!!I verste fall må jeg ut med rundt 1200-1300 kr for noe som enkelte test stasjoner lar gå under lupen!!

 

Fortsatt forbanna!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på EU med gullet (87 80 Q) på tirsdag med nye senkefjører. Fjørene var faktisk til en B4Q, og jeg hadde lagt TUV pappir sammen med vognkort.

Jeg leverte faktisk bilen inn uten frontfanger med pærer til tåke og blink stripset fast!!!!

 

Eneste kommentar var at det var nye fjører på bilen!!!

 

Ikke noe snakk om tilsyn etc..Hvite blink og det hele.

 

Så er jo ikke tvil om at det er STOR forskjell rundtom ang EU/kontroller.

 

Gullet har forsåvidt også fått ny eier i dag! er en i klubben! dukker vel opp med innfo etterhvert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den værste historien jeg har hørt ved eugodkjenning var en her lokalt...

gikk rundt bilen og sparket i dekka, spurte om alle lysene funket og godkjente den. trafikk farlig rett og slett for en som ikke har peiling på bil : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For et molbo land vi lever i!!

Hadde selv bilen på eu-kontroll idag og fikk seff mangelapp på ikke inskrevet senkesett i vognkortet!!Har kjørt med dette i snart i 3år og forrige eu gikk den rett i gjennom...Sa dette til han som hadde utført kontrollen og han sa at det hadde blitt strengere de siste årene!!...Han kunne dessverre ikke godkjenne bilen før det...Sa at det er du sikkert lei deg for og turet ut av den møkkastasjonen..Fikk også feil på klare blinkere!

Altså må jeg må jeg ut med gebyrer for kontrolltime,forstillingskontroll og nytt vognkort???

 

Jeg kjøpte nye klare blinklys til min. Der fulgte det med Tüv papirer, så de må vel godkjennes de òg, uansett hvor dumt det måtte være.

 

Vi skulle laget en "hemmelig" tråd der vi scannet inn Tüv papirene våre, og der andre kunne gå inn å skrive ut hvis de trengte et!!??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke spør meg!!Tilogmed en 2 feil!!

Retningslys-feil farge:venstre foran og høyre foran(2)

 

 

Kan jo prøve meg uten den testen i førsteomgang!!Når jeg mistet vognkortet mitt i sommer betalte jeg ikke en krone,men og få skrevet inn 3 ord koster penger!!I verste fall må jeg ut med rundt 1200-1300 kr for noe som enkelte test stasjoner lar gå under lupen!!

 

Fortsatt forbanna!!

Så lenge lampene blinker rett farge og er E merket så skal det være nok for biltilsynet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes godkjenningsreglene i seg sjøl er greie og faktisk ikke så ille i forhold til mange andre land.

 

Den forskjellige praktiseringa derimot : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vel dra til de "flinke" biltilsynet og få skrevet inn FK settet mitt og snart, men en annen ting, felger!!

som nå, kjører jeg med 17" 215/45 på vinter, og 18" 225/40 på sommer, og jeg har ikke papirer (TUV) på noen av felgene, så om jeg vil ha de inn som godkjente i vognkortet hva f... gjør jeg da??

 

anyone?

 

Jeg var hos biltilsynet og fikk gokjent 18" og KW, og da sjekket de bare kw-settet at det var justert innefor de lovlige cm. Felgene og dekkene "kunne jo alle se var ok", og ikke tok de borti skjermene heller.. Gokjent!

Dette var 8,5X18 et32 med 225/40 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar opp igjen en liten sak, mulig jeg ikke har fått med meg alt, men spørr derfor: Jeg har ikke godkjent senkesettet mitt, har hatt det på i ca. 1 år. Blir det problemer for meg siden jeg ikke har fått dette godkjent før jeg skal til EU kontroll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar opp igjen en liten sak, mulig jeg ikke har fått med meg alt, men spørr derfor: Jeg har ikke godkjent senkesettet mitt, har hatt det på i ca. 1 år. Blir det problemer for meg siden jeg ikke har fått dette godkjent før jeg skal til EU kontroll?

 

Tipper du må få det godkjent før du skal til EU-godkjenning....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om de finner det på EU kontroll får du vel mangel og må få det ettergodkjent ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så egentlig er det ett fett om jeg får det godkjent før eller etter eu kontrollen da.. Så det er ikke mulig for at de godkjenner det på kontrollen om jeg har med papirene da.. (om jeg har de enda.. : syk : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så egentlig er det ett fett om jeg får det godkjent før eller etter eu kontrollen da.. Så det er ikke mulig for at de godkjenner det på kontrollen om jeg har med papirene da.. (om jeg har de enda.. : syk : )

 

 

Du bør nok godkjenne det på biltilsynet først som sist... Da går iallefall det igjennom EU-kontrollen.. Blitt mye strengere på det med senking å sånn nå vettu.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den værste historien jeg har hørt ved eugodkjenning var en her lokalt...

gikk rundt bilen og sparket i dekka, spurte om alle lysene funket og godkjente den. trafikk farlig rett og slett for en som ikke har peiling på bil : bh :

 

jeg har hørt en værre en, godkjent over telefon! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok godkjenne det på biltilsynet først som sist... Da går iallefall det igjennom EU-kontrollen.. Blitt mye strengere på det med senking å sånn nå vettu.. ;)

Da blir det vell forhåpentlig vis før kontrollen om jeg bare blir ferdig med bilen til august.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestill time på NAF på Lillehammer. Der har de faktisk innsett at bilen kan være i bra teknisk stand, selv om den ikke er HELT etter kravene. Utrolig hyggelige de som jobber der også.

 

Har fått sånne situasjoner som: "Har du papirer på senkesettet ditt?"

"Jada!"

"Ok, da er det godkjent!"

 

Eller hva med: "Det skal være LITT slark i hjullagre bak. Dette er nok litt

mye slark, men det er det ingen som merker noe til når

jeg setter den ned på hjulene igjen!"

 

Fikk også godkjent bilen min UTEN sideblinkere. Bilen hadde jo vært godkjent uten dem noen ganger før, og siden andre gav faen, så kunne like greit han gi faen også ...

 

Vet forresten at en av de gutta der er begynt på NAF på Hamar. Så det kan jo være håp om at ting går greit der også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du stiller på eu uten og ha det godkj. er det jo helt hipp som happ om de sier noe eller ikke. Om de bryr seg, får du en mangel på det. Og må til statens biltyveri og vise bilen\pappirer.

 

PS! husk at numrene på fjærene må være synlige!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter EU-kontroll og 6 2ere hos et verksted tok jeg med lappen til et annet verksted for å høre på priser.

 

Når det gjalt senkesettet var det greit hvis det senket som originalsenk (35-40 på) og fjærene ikke var løse når bilen ble jekket opp...

 

Så det er nok forskjellig praksis ute å går...

 

Men siden det ble lagt inn merknad på det må det nok vises. Det ender vel opp i at jeg må handle nytt : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på kontroll med S4n her for ca to mnd siden..

Jeg visste om de manglene som var, f.eks. manglende skiltlys, nedslitte bremseklosser, manglende hjulbolter.

For ikke å snakke om senkesettet/demperne som står på, 245/19 hjul+++...

 

De kjørte testen, og skulle oppsummere etterpå. Jeg fikk da beskjed om at:

.-"det manglet hjulbolter, dette måtte jeg ta meg av."

 

men, de syntes det var for lang vandring på bremsepedalen.

Jeg forklarte dem at S4 hadde litt spesielt bremsesystem, og at det ikke var noe galt.. -men dette måtte på etterkontroll.

 

Men... så kom det rare: De hadde ikke rullende landevei til å sjekke bremser på for 4wd biler, bare for 2wd. -Men bremsene utenom pedalen ble godkjent...

Jeg dro opp på VAG, fikk en mekaninker til å godkjenne etterkontroll på bremsepedalen, han sa det var helt normalt.

 

Det vil jo si at hadde det ikke vært for at de syntes pedalen var "litt rar", så hadde min bil blitt godkjent uten bremsetest.

 

Men når dere snakker om godkjenning av senkesett/hjul.. Jeg har aldri vært i trøbbel for sånt, enda samtlige av mine biler har vært lowriders med litt i overkant fete hjul. :cool: -Bør jeg satse på å få godkjent slikt?

Setter jo 245/35/19 et 35 hjul på min A4 nå, disse fraskiller seg i rulleomkrets med 7%... :fy: Hva skjer i evt. teknisk kontroll?

blir jo paranoid av dere : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på kontroll med S4n her for ca to mnd siden..

Jeg visste om de manglene som var, f.eks. manglende skiltlys, nedslitte bremseklosser, manglende hjulbolter.

For ikke å snakke om senkesettet/demperne som står på, 245/19 hjul+++...

 

De kjørte testen, og skulle oppsummere etterpå. Jeg fikk da beskjed om at:

.-"det manglet hjulbolter, dette måtte jeg ta meg av."

 

men, de syntes det var for lang vandring på bremsepedalen.

Jeg forklarte dem at S4 hadde litt spesielt bremsesystem, og at det ikke var noe galt.. -men dette måtte på etterkontroll.

 

Men... så kom det rare: De hadde ikke rullende landevei til å sjekke bremser på for 4wd biler, bare for 2wd. -Men bremsene utenom pedalen ble godkjent...

Jeg dro opp på VAG, fikk en mekaninker til å godkjenne etterkontroll på bremsepedalen, han sa det var helt normalt.

 

Det vil jo si at hadde det ikke vært for at de syntes pedalen var "litt rar", så hadde min bil blitt godkjent uten bremsetest.

 

Men når dere snakker om godkjenning av senkesett/hjul.. Jeg har aldri vært i trøbbel for sånt, enda samtlige av mine biler har vært lowriders med litt i overkant fete hjul. :cool: -Bør jeg satse på å få godkjent slikt?

Setter jo 245/35/19 et 35 hjul på min A4 nå, disse fraskiller seg i rulleomkrets med 7%... :fy: Hva skjer i evt. teknisk kontroll?

blir jo paranoid av dere : eek :

 

Det jeg har hørt og fått vite er:

 

Blir du stoppet i teknisk kontroll og de skjønner at bilen er senket kan de forlange å se i vognkortet da det skal stå innført i endringer/merknader.. Står det ikke der, får du bedskjed om å godkjenne det på biltilsynet..

 

Er mulig noen verksteder tar litt lett på akkurat det der med at senkesettet står innført i vognkortet ved EU-kontroll, men jeg dro til en kamerat for å EU-godkjenne jetta'en min pga litt småtteri biltilsynet ikke liker og da var det krav til at det skulle stå i vognkortet sa han.. Ellers ble det som en mangel og måtte vises igjen.... Men det viser seg jo at det er litt lettere noen steder.. Og det er jo bare bra.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde koni og senkesett (40-50-60mm, husker ikke helt..) på min Golf 3 samt 17" med lavprofil. Hadde bilen på EU kontroll på verksted og hos NAF etter en ulykke og ingen sa noe på at de delene ikke stod i vognkortet.

 

Jeg kommer heller ikke til å ta meg bryet med å få skrevet inn 20" og KW i vognkortet.

 

Vet ikke om 245/30-20 dekk er helt lovlig heller....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he. Ja jeg fikk mange stygge kommentarer jeg også.

Jeg hadde jo ødelagt bilen og gjort den veldig vanskelig og selge osv., osv.

Var ikke den blideste personen jeg har møtt.

 

Hvilken bakgrunn har de for å si av vi "ødelegger" bilene og at de blir "farlig" ved senking? Har de noen gang sett en banebil som ser ut som et høyhus og ligger som limt på veien? Greit nok at det kanskje ikke er like behagelig å sitte i en bil som er senket/stivet men det blir vel vår sak. Han skal jo ikke sitte på. Blir veldig provosert av slike komentarer fra folk som tydelighvis ikke har greie på bil men jobber med det.

: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bakgrunn har de for å si av vi "ødelegger" bilene og at de blir "farlig" ved senking? Har de noen gang sett en banebil som ser ut som et høyhus og ligger som limt på veien? Greit nok at det kanskje ikke er like behagelig å sitte i en bil som er senket/stivet men det blir vel vår sak. Han skal jo ikke sitte på. Blir veldig provosert av slike komentarer fra folk som tydelighvis ikke har greie på bil men jobber med det.

: bh :

 

og hvor ofte er det man finner norske veier som er på samme standard som en bane?

 

er mye dårlige veier i norge spesielt nå som tæla går.

er bilen ekstremt senket så er det ikke mye fjæringsvei igjen ergo dårligere kjøreegenskaper.

 

har selv sittet på med div poloer/golfer etc som nærmest hopper ut av svingen, er minimalt med kjøreegenskaper igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvor ofte er det man finner norske veier som er på samme standard som en bane?

 

er mye dårlige veier i norge spesielt nå som tæla går.

er bilen ekstremt senket så er det ikke mye fjæringsvei igjen ergo dårligere kjøreegenskaper.

 

har selv sittet på med div poloer/golfer etc som nærmest hopper ut av svingen, er minimalt med kjøreegenskaper igjen...

 

Nå snakker jeg om normalsenk og ikke ekstremsenk. Er stor forskjeld der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.