#1 Skrevet Februar 28, 2010 Noen som har gjort dette før? Noen tips/writeup og bilder har vært digg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2010 Har gjørt det på B7, men ikke quattro. Det første du kan begynne med er å kjøpe denne: http://cgi.ebay.com/VW-AUDI-Porsche-Gearbox-Socket-M16-XZN-Tamperproof-Tool_W0QQitemZ260552059384QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item3caa1ce9f8 Du burde ha en pumpe også med en flexibel slange for å få olje inn i kassa etter at du har tappen den. Biltema har en genial engangs til 19 kr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2010 Det er jo en start:) Takker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2010 hva med å kjøpe ett helt sett med slike på biltema når du er der å kjøper pumpe? koster ikke veldig mye mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2010 også så jeg at settet der ikke hadde større enn 12 mm. sorry men kjekt å ha http://biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Skrutrekker-og-bits/Bits--og-pipesett-41-deler/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 1, 2010 Hva koster en slik pipe i Norge? Blir jo litt for frakt fra utlandet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 1, 2010 hva slags pumpe anbefales for å skifte oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 1, 2010 Den pipa koster ca 450,. i Norge... Kjøpte selv den på linken. Fungerer godt den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2010 Kan jo hende de selger sånne seperat på Biltema eller lignende da. Er jo egentli ikke no hokuspokus med denne bitsen;) Mn er det noen som har byttet olje på b6 1.8t 5-trinns quattro kasse her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 2, 2010 Etter litt studie i litteratur, ser jeg at det er samme fremgangsmåte som jeg har på min. Det er en tappeplugg i bunn, og en påfyllingsplugg fremfor drivaksel på føre side. Det skal fylles på 2,75 liter. Bitsen av denne størrelsen er ikke hyllevare mange plasser, du finner den ikke på biltema, men du må på Tools, Wurth eller Møller for å betale 3 ganger mer en den jeg la link til litt over. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Hevertpumpe/ Pumpa er fin for å løfte oljen fra flaske/kanne. Du må kappe den litt til for å passe perfekt. Jeg gjorde dette for en uke siden på min (95000), olja var fin fortsatt, så det var ikke "helt" nødvendig.. Kjøpte olje fra oljelageret.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 2, 2010 da har jeg bestillt pipa på ebay.. kom på ca 130 kr.. Kjøpe olje og pumpe senere så blir det skifte.. Litt treg når det er kaldt min 6-trinns kasse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 2, 2010 Du burde også smøre de lenkearmene som går fra girarm til girkassen, med spray- grease/smørefett når du først er under bilen. Det fikk min til å gå noe lettere. Til info, så har ikke Audi noen form serviceintervall på bytte av olje i manuell girkasse. Den er tydligvis ment å vare for evig... Og skal bare "toppes" ved behov. Men alikevel bytter vi ;o) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 2, 2010 Jepp jepp... Elsker å holde bilen vedlike.. Og har enda ikke hatt en bil som har tatt skade av det.. ;-) hehe.. Hvilken spray anbefales? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 2, 2010 Denne er grei, men du får vel også noe liknende på biltema. http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?products_id=243 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 2, 2010 Etter litt studie i litteratur, ser jeg at det er samme fremgangsmåte som jeg har på min.Det er en tappeplugg i bunn, og en påfyllingsplugg fremfor drivaksel på føre side. Det skal fylles på 2,75 liter. Bitsen av denne størrelsen er ikke hyllevare mange plasser, du finner den ikke på biltema, men du må på Tools, Wurth eller Møller for å betale 3 ganger mer en den jeg la link til litt over. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Hevertpumpe/ Pumpa er fin for å løfte oljen fra flaske/kanne. Du må kappe den litt til for å passe perfekt. Jeg gjorde dette for en uke siden på min (95000), olja var fin fortsatt, så det var ikke "helt" nødvendig.. Kjøpte olje fra oljelageret.no Det var akkurat dette jeg var ute etter;) takker og bukker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 2, 2010 Du burde også smøre de lenkearmene som går fra girarm til girkassen, med spray- grease/smørefett når du først er under bilen. Det fikk min til å gå noe lettere.Til info, så har ikke Audi noen form serviceintervall på bytte av olje i manuell girkasse. Den er tydligvis ment å vare for evig... Og skal bare "toppes" ved behov. Men alikevel bytter vi ;o) Finfint! Da gjør jeg det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 3, 2010 Jeg skal gjøre denne jobben selv på lørdag. Tar tilsvarende 60000km service på bilen min, fikk bakoversveis når merkeverkstedet skulle ha 9300kr for det. Pipen det linkes til kan også kjøpes på Mekonomen og Hellanor. Mekonomen skulle ha ca 300kr +mva og Hellanor skulle ha 180kr inkl mva. Hazet delenr på den er 2567-16 Har kjøpt Castrol olje til både motor og girkasse, samt pumpe på biltema med flexislange for å fylle på girkassen igjen. Så dette går nok bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 3, 2010 Vær obs på å ikke grise olje på klær når du holder på med girolje, den lukta blir der i 15 klesvask. Erfarte dette..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 3, 2010 Jeg skal gjøre denne jobben selv på lørdag. Tar tilsvarende 60000km service på bilen min, fikk bakoversveis når merkeverkstedet skulle ha 9300kr for det. Pipen det linkes til kan også kjøpes på Mekonomen og Hellanor. Mekonomen skulle ha ca 300kr +mva og Hellanor skulle ha 180kr inkl mva. Hazet delenr på den er 2567-16 Har kjøpt Castrol olje til både motor og girkasse, samt pumpe på biltema med flexislange for å fylle på girkassen igjen. Så dette går nok bra! Ta noen bilder og post de i denne tråden da! Kan være til hjelp for mange flere:) Spesiellt med tanke på prisen møller skulle ha:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 3, 2010 Tov Kristian: Har egne mekkeklær det ikke er så farlig med. Men takk for tipset! Bjørn Marius: Den er fin, skal prøve å huske kamera. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 3, 2010 Tov Kristian: Har egne mekkeklær det ikke er så farlig med. Men takk for tipset! Bjørn Marius: Den er fin, skal prøve å huske kamera. toppers;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 6, 2010 Oljeskift på kassa er utsatt. Ringte jo på 3 forskjellige steder for å sikre at jeg fikk den pipa til igår, men pga forsinket fly og nye åpningstider på Hellanor rakk jeg ikke butikken igår.. og de har nå såklart lørdagsstengt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 6, 2010 Oljeskift på kassa er utsatt. Ringte jo på 3 forskjellige steder for å sikre at jeg fikk den pipa til igår, men pga forsinket fly og nye åpningstider på Hellanor rakk jeg ikke butikken igår.. og de har nå såklart lørdagsstengt. Du hadde kanskje hatt den fra Australia nå ;o) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 6, 2010 Oljeskift på kassa er utsatt. Ringte jo på 3 forskjellige steder for å sikre at jeg fikk den pipa til igår, men pga forsinket fly og nye åpningstider på Hellanor rakk jeg ikke butikken igår.. og de har nå såklart lørdagsstengt. Det var jo synd....Men det er sikkert ikke noe å stresse med;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 6, 2010 Du hadde kanskje hatt den fra Australia nå ;o) Blir bestilt fra Australia nå, så har jeg den til neste gang iaffal. Bjørn Marius: Fikk gjort alt annet, og så samtidig over kassa: tappeskruen er midt på under og påfyllingen er også lett å se på siden der. Dette kommer nok til å gå lekende lett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...