Flytende plastikk eller lignende.

Anbefalte innlegg

Eg lurer på å lage meg en form av en eksisterende del fra min bil.. Det å lage formen går bra, men eg lurer på hva eg skal fylle formen med for at resultatet skal se mest mulig original ut, er det noen som her tips til hva eg kan bruke..

 

Noen kriterier:

Det må være tynn flytende da eg skal fylle det oppi formen, og at det fyller seg selv heilt ut i hjørnene.

Må være litt sterkt.

må ikke blir for sprøtt som f.eks glassfiber.

Helst bli svart, men kan bli andre farger da eg kan lakke den sort.

Lett å få tak i eller evt. lages.

 

Noe eg ikke har tenkt på men som dere lurer på ihht. spørsmålen så bare spørr: ja :

Takker for alle tips og triks som dere måtte sitte inne med å vill dele..

 

Mvh

Frank RT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt lettere vist du sier hvilken del det er det du skal lage?

Tykkelse?,er det et deksel?masiv klump?

Glassfiber er da ikke sprøtt vist det blir gjort rett og ikke er alt for tynt.

MER INFO.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei samme tenkte jeg...glassfiber er ikke sprøtt...

Men om en støper med epoxy så er det slightly mer "bløtt", og så herder den endel senere enn polyester som er mest vanlig.

Og dette blir for "sprøtt", så er jo kevlar/aramidfiber det neste, denne er mer strekkfast enn glassfiber.

 

Andre veien er karbon, denner "er" sprø, iallefall de billigste typene. Finnes dyrere kvaliteter som tåler litt mer strekk før de ryker. Fordelen her er at den blir svart da..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med de andre her at det hadde vært fint med litt mer info, men det første jeg tenkte var flytende kjemisk metall. Du finner det vel på ebay...

 

mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare eit tynt deksel, 3-4mm på det tynneste og rundt 5-6 på det tjukkeste. 10 x 3cm.

Eg kan ikke legge glassfiber duk, da eg trur det ikke kommer til å legge seg godt nokk bort i hjørnene, og da blir det ikke pent.

Ser det nemnes epoxy, kommer det som flytende?? Evt også som kjitt eller den slags så kan eg presse det ut i hjørnene.

 

Takker for svar;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med gips? Så forsterker du formen etter avstøpningen er gjort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glassfiber er ikke noe problem å få ut i hjørner, men fordel å bruke vevd matte. Får i 10cm bredde på biltema.

Legger du denne i epoxy, så skal det gå fint. Da kan du også legge på plastfolie oppå å trykke ut luften.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips, skal se hva eg kommer frem til. Skal på biltema til helgen, så eg kjøper sikkert noe der og prøver meg frem..

Planen er å legge plast film over dekselet, så legge kjitt som i barnehagen over for å få med alle konturene.. så tenkte eg bare å helle noe flytende som blir hardt oppi plast folien å se om det ble vellykket avtrykk når det er herdet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støpeplast, det finner du på installbay.no (husk fyllmasse)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.