#1 Skrevet Mars 1, 2010 Har et sett 8,5X19 Oz Opera som har mistet lakk rundt bolthullene. I tillegg er det noen sår noen plasser på senterdele på noen av felgene Ringen er ok (ikke kantkjørt), men er matt og stedvis flekkete. Har lest litt tråder rundt oppussing, men ønsker litt mer tips.. Hvordan er det å dele felgene, må jeg bytte noen deler i ettertid? Greit å få tak i skruer ol til Oz? Hva burde jeg bruke på for å fjerne lakken? Duxola? Glassblåsing? Begge deler? Selve ringen er vel grei å polere opp, men kan godt få gode tips på det også! Hvem er det lurt å kontakte for skruer, sentreringsringer OL? Jon Gravir? takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2010 på såpass "etterspurte"(var iallefall det) og i utgangspunktet bra felger, vile jeg ha glassblåst de og hatt ordentlig pulverlakkering. hadde det vært noen billigfelger, ville jeg heller valgt duxola og vanlig lakk. men det er bare min mening. syntest det er vertdt å legge litt penger i å pusse opp fine oz felger... Jon skaffer vel det du vil ha til gode priser og ikke minst service. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2010 http://www.tunershop.com/Wheel_accessories/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2010 Takk for tips! Ønsker å få dem så pene som mulig, bare vet ikke hva som skal til. Så: Deling, glassblåsing, nye skruer, og pulverlakkering, så er vi der? Mener å huske å ha lest at det sitter en slags paking eller noe bak skruene, stemmer det?¨¨Er det vanskelig å få satt sammen skikkelig igjen? Hvordan finner man rett lakk-kode? Hva er fremgangsmåten på ringene for å få dem best mulig, kun polering, eller bør dem pusses? Har letet litt rundt etter folk som kan gjøre jobben. Noen som vet om noen i Troms, så tar jeg gjerne i mot kontaktinfo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2010 Om man får tak i ringer, kan man bytte disse med noen som bygger ut annerledes....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2010 Om man får tak i ringer, kan man bytte disse med noen som bygger ut annerledes....? Deling går bra. Delte mine 3 splitt OZ Mito i fjord. Delte de ikke i 3, kun ringene. Ringene satt godt fast med en slags svart silikon. Rensgjorde og kjøpte nye skruer og ringer fra http://www.felgengarage.de Ikke SUPER billig, men ekte OZ ringer og en finnish som var helt porrigt bra. Han hadde alt av ringer og deler til skrudde/smidde OZ. Og fin service. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 10, 2010 Ok Kristian... -Men byttet du i identiske med de du hadde? Mine ser ok ut forsåvidt, men trenger å bli polert seriøst opp. Er noe misfarging/kjemiske flekker på de, siden det er polert alu.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2010 Ok Kristian... -Men byttet du i identiske med de du hadde?Mine ser ok ut forsåvidt, men trenger å bli polert seriøst opp. Er noe misfarging/kjemiske flekker på de, siden det er polert alu.. Sendte de orginale ned til felgengarage, og fikk noen som er 1" breiere. Er vel kit fra Gasolin.no folk har kjøpt som fungerer godt på polering. At det er en dritt jobb er helt klart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...