Anbefalte innlegg

Har lenge hatt en suselyd ved pådrag som jeg bestemt mener ikke var der da jeg kjøpte bilen. Jeg har sjekket div slanger for å se om det finnes spreker eller hull, men ikke funnet noe. Tror heller ikke at suselyden kommer av en defekt slange. Det høres mer ut som en ventil som ikke er helt på G. For lyden blir plutselig borte når man får litt turtall på kjerra. Har vag-com, men overhode ingen ekspert på dette området.

Har lest ut denne koden: 00575- intake manifold pressure 08-00-control limit surpassed.

 

Noen som har peil på hva dette kan være? Prøvd å søke på nettet etter koden og etter flittig å ha brukt google translate kan det kanskje virke som at N75 ventilen kan være skyld i dette..?

 

Thomas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei... Har vært inne å sett på den sia før. Men det står ingenting om 08-00- control limit surpassed, selv om det er 00575 koden. Kan legge til at bilen går dårlig når susinga er som verst, men når den plutselig blir borte så går den som skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg vet:) Lest meg grønn på sidene der også, men fortsatt ikke blitt noe klokere! Men regner med at feilen kan komme på andre type motorer også. Det er overhode ikke noe problem å kjøre med og feilen har vært der lenge, men så lenge det er en feil som hele tiden kommer tilbake så vil jeg gjerne finne ut av dette uten å bytte masse unødvendige ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Crasher" med over 16.000 innlegg på et engelsk Audiforum påstår følgende:

00575 Intake manifold pressure

 

Two versions

1) Regulating limit not reached

This fault message is stored if the measured charge pressure is 800 mbar lower than the specified value for about 4 seconds above a certain engine speed and injection quantity.

a) Hoses not connected, wrongly connected, blocked or leaking

b) Turbocharger defective

 

2) Regulating limit exceeded

This fault message is stored if the measured charge pressure is 200 mbar higher than the specified value for about 4 seconds above a certain engine speed and injection quantity.

a) Charge pressure control solenoid valve -N75- defective

b) Turbocharger defective (charge pressure control mechanism sticking)

 

Link, så kan man lese selv i post 5: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?t=50410

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo skal ifølge ekspertisen her i området lade riktig så da må det vel være den N75 ventilen som er litt køddete da? Kan jo stemme med at den suselyden plutselig blir borte akkurat som en ventil enten lukker eller åpner seg helt. Hadde det vært en slange så burde vel suselyden vært der hele tiden... eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det er lekkasje i en av slangene er det vanelig at du feil på manifold trykk sensoren. Og om du har fått en suselyd så er nok sansynligheten stor for lekkasje.. Dra og se på alle slangene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg får gå over en runde til. Bare synes det er litt rart at lyden blir borte etterhvert som man får mer turtall. En jeg prata med om problemet foreslo lekasje på intercooler. Kan han være inne på no kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg får gå over en runde til. Bare synes det er litt rart at lyden blir borte etterhvert som man får mer turtall. En jeg prata med om problemet foreslo lekasje på intercooler. Kan han være inne på no kanskje?

 

ved foreksempel kjøring i motbakke med gasspådrag på lave turtall vil ladetrykket være på maks og det kan jo stemme med at lyden forsvinner ved høyere turtall. Ikke godt å si hvor den er. kan jo begynne med å se på slangene mellom motor/intercooler. kan jo ha i bakhodet at motoren beveger seg litt også. Om ikke du finner det så har møller verktøy får å trykkteste anlegget og da er det lettere å finne lekkasjen..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det du sier der stemmer veldig bra! I motbakke høres lyden veldig godt! Da skal jeg se til å få sjekka ut alt som er av slanger så fort jeg får tid. Skal si ifra hvis jeg finner ut av det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rister liv i denne igjen! Har fortsatt ikke funnet noe hull eller sprekker i slanger, men vil ikke helt utelukke dette helt enda heller. Jeg kan ha oversett noe. Derimot hørte jeg at det kom tikkelyd fra N75 ventilen da jeg akkurat hadde stoppet bilen. Skal det være slik? Lyden ble borte da jeg nappet ut kontakten. Leste igjennom tråden her igjen og da ser jeg jo at i Steinar sitt innlegg med lignende feilkoder så står det "limit exceeded" noe som i bunn og grunn er det samme som i min feilkode, "limit surpassed". I mangel på engelsk kunskaper har jeg lett etter nettopp surpassed når jeg har sett etter lignende koder. Her står det da altså 2 mulige grunner til problemet: 1. deffekt turbo, 2. deffekt N75. Turbo lader som den skal ifølge de som har vært med å testa med vag-com. Er N75 ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du fyller inn bosted i profilen din så kanskje det plutselig er noen i nærheten som kan låne deg en N75 så kan du prøve?

Ellers kan sprekker i IC være vanskelig å oppdage, sprekker i plasten kan holde tett ved lave trykk og lekke ved høye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt har faktisk helt lik bil så får høre med han en dag. Men det er jo to stk på denne bilen, er det noe forskjell på disse? Det er forskjellig farge på de. Når det gjelder IC så jeg faktisk at det så ut til å være litt olje ved det ene hjørnet like ved slangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokka på turbo'n var årsak til denne feilkoden! Det endte faktisk med at membranen innvendig gikk i stykker og da dro bilen nesten ikke i det hele tatt! Kjøpte ny på e-bay til 1500 spenn og bilen var iorden igjen:) Man får merkelig nok ikke kjøpt denne delen løst hos møller. Man må faktisk kjøpe ny turbo!?!?! Gikk ganske smertefritt å bytte da den sitter så lett tilgjengelig. Men justering på armen har jeg bare tatt mål fra den gamle. Vet ikke om man skal justere noe særlig på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor fikk du så kjøpt denne membraen? Mistenker samme problem her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.