Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Jeg skal kjøpe meg nye sommerfelger og lurte derfor på hvilke erfaringer dere har på 18'' mot 19''?

Personlig syntes jeg 19'' ser bedre ut (jeg har en A4 b5 avant), men hvordan er de å kjøre sammenlignet med 18''?

Mats

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av personlig erfaring er det ikke merkbar forskjell i komfort på 18 og 19" på A6 ihvertfall. Burde vel ikke være så fryktelig forskjellig på A4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er bare pengboka det går ut over å ha 19'' i forhold til 18''? :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjøpte mine 19" var det ikke større prisforskjell fra 18" enn at det var verdt det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei kanskje ikke, men på dekkene er det vel merkbar prisforskjell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske det var en 200-250,- mer pr dekk : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns personlig at 18" på b5 er pent ..... du har da muligheten til å få den lav i buene og under :D men spørs jo såklart om det er det du ønsker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns personlig at 18" på b5 er pent ..... du har da muligheten til å få den lav i buene og under :D men spørs jo såklart om det er det du ønsker

x2

19" har en tedens til å se litt for stort ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha sett en b5 med 19'' så det er vanskelig å si i farta.

Men det blir nok 18'', jeg har ikke råd til å kjøpe nye sommerdekk i år og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, noen som vet hvordan det er å kjøre 18'' piggfritt på vinteren? Tenkte 225/45-18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns det også hørtes noe stort ut :) 17 burde jo funke fjell ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, noen som vet hvordan det er å kjøre 18'' piggfritt på vinteren? Tenkte 225/45-18.

det blir litt stor profil... bør ha 225/40-18

jeg kjører med det på vinteren, bare med pigg og det syns jeg funker veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir litt stor profil... bør ha 225/40-18

jeg kjører med det på vinteren, bare med pigg og det syns jeg funker veldig bra.

Ok. Ja tenkte også at det bør gå. Bor i Trondheim og her salter de veiene så det er jo nesten ''bart'' hele året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns det også hørtes noe stort ut :) 17 burde jo funke fjell ....

Hva er galt med å kjøre 18" på vinteren? Har diameter på felgen noe å si med tanke på veigrep på glatt føre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vel spore litt og hvis det er sørpe kanskje at bilen blir "flytende"..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trodde jeg hadde mer med bredden på dekket å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trodde jeg hadde mer med bredden på dekket å gjøre?

Dekket "flexer" mindre når det er minimalt med dekkhøyde, dermed mer sporete..men klart, det er ikke uvesentlig med bredde heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekket "flexer" mindre når det er minimalt med dekkhøyde, dermed mer sporete..men klart, det er ikke uvesentlig med bredde heller.

Aaah, det tenkte jeg ikke på:)

Men for å spore tilbake til trådstarter: Min mening er at 19" er pent, men ikke alltid så praktisk om du skal senke mye. 18" ser også pent ut og er litt bedre med tanke på senking:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

såklart får du bilen lav med 19" men da subber du jo omtrent konstant :) b5 er jo en liten bil igrunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får ikke senka noe mere med 18 enn med 19, hvis du bruker riktig dekk.

8x18" ET35 med 215/40-18 er fysisk på akkurat samme sted og lik i størrelse som 8x19 ET35 med 215/35-19, ergo så blir det ett fett hva du har på når du snakker om senk ;) Eneste er om du kjører med strekk, da vil felgen komme nærmere skjermen med 19" og dermed kunne subbe. Hvis du velger 18" kunn for å senke mer, må du også ha mindre dekk, ala 215/35-18 eller noe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har B5 med 235/35-19 :D

Hadde senkefjærer på med slite orginaldempere, subbet ikke mye, men tok neddi overalt :P

Har byttet til justerbart så er spent på når felgene skal på igjen ;)

25072009177.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.