#1 Skrevet Mars 2, 2010 Har akkurat montert senkesett på min 2000mod A6 avant FWD. Har montert eit justerbart supersport senkesett. Nokon andre som har montert dette å har noko høgde å anbefala? Pleier de å kappe skvettlappene, eller er det unødvendig...? Eg har og eit par ting å utsette på senkinga av bilen. Eg føler no at det knirker litt i framstillinga når eg køyrer. Kva må eg bytte for å få vekk denne knirkinga? Eg føler og at bilen drar litt mot venstre når eg bremser. Kva som gjere det? Kan det være bremsekraftforsterkeren? Bilen har gått ca 150.000km. Er dette noko som pleier å ryke på denne type bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2010 Skal svare deg litt her Roar. I Tüv-papirene står det hva som er riktig innenfor kravene på bilen, normalt sett så justerer man slik at hjulene ligger riktig i hjulbuen så det er ikke bestandig at man kommer innenfor kravene da. Ang. skvettlappene så må du nesten selv se hva som er den beste løsningen, evt fjerne/kappe dem. Siden du har A6 så er dette et vanlig problem med bytte av senkesett, det er ikke uten grunn at forstillingen på A4, A6 og Passat har fått tilnavnet "multiknirk". Det som skjer når du senker er at alle vinkler i forstillingen endrer seg, også foringene kommer i en annen posisjon. Prøv å smøre opp alle ledd/foring med feks teflonspray for å se om knirkingen avtar, sjekk også om det er slakk i noe. I verste fall kan du måtte risikere å bytte deler. Fjærbeinslageret kan også lage lyd, men da hører du det mest når du svinger. Det anbefales at det byttes fjærbeinslager ved montering av justerbart senkesett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2010 Må nok byte div. stag i forstillinga dessverre. Ofte at ein merkar betre at desse er slitt etter senking. Det same skjedde på min 2002 mod. Passat. Får kjøpt komplette sett med alt du treng for nokre få tusen, men det kan vere eit helvete å få bytta. Spesielt dei øvre bærearmane. Edit. Litt sein der. Du har vel fått svar på det meste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2010 Jeg har en teori som jeg kaster ut, så for folk kommentere hvis de mener jeg er helt på jordet. Når bilen skrus sammen når den er ny strammes vel skruene til bærearmer til i den høyden som hjulet skal ligge i når den står rolig, dvs. de strammes til slik at det ikke er noe "spenn" i foringene. Når man senker bilen vil disse armene ikke lengre være der de var før. Med andre ord vil det nå være spenn i foringer når bilen står rolig. Vil man ikke da slippe noe av dette problemet hvis man løsnet boltene på bærearmer m.m. og strammet de til igjen når bilen er senktet til ønskelig høyde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...