Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ta oljeskift på Passaten nå, men er litt usikker på hvordan olje jeg skal kjøpe. Har lest så mye forskjellig, så fint hvis noen kunne hjulpet meg litt :)

Mvh

Alexander

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det lik olje på diesel og bensin motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Hvis du har en Diesel motor som 1.9 TDI etter 2001 så skal du se etter VAG godkjennings nr 505.01 ELLER longlife oljen 507.00, det er dette som er viktig på hva slags olje du skal ha. Om den heter Mobil1, Castrol, Funch eller noe annet så er det krav spesifiksasjonen som er viktigst. Søk litt på forumet og du finner MANGE svar ang dette.

Ha en flott dag videre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ja, det er samme olje på bensin/diesel. Fordelen med FUCHS oljen er at den koster mindre, og er like god som andre.

Den koster 500 for 4 liter med rabatt, mens andre merker koster 800+ for 4 liter (hvis du ikke har kontakter).

Finn produsenter av motorolje, så har de online katalog hvor du legger inn biltype osv. Da finner du riktig olje.

Biltema har jo også olje du "kan" bruke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men jeg må vel bestille fra Fusch og da kommer det jo frakt i tillegg på noen 100kr? Er det da virkelig så billig..? Vet at torshov har en olje som kosta 5-600kr for 4 liter.

Viggo: Hvor skal jeg se etter disse tallene..? På dunken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Ja disse krav spesifikasjonene står som oftest på baksiden av dunkene, se etter VW 507.00 så er du trygg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, takk skal du ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.