#1 Skrevet Mars 2, 2010 Tenker og overhale min motor i sommer da jeg alikavel er lappløs... ringte istad til min vw forhandler å han sa motoren hadde 3 kjedestrammere og 2 glidere. stemmer dette? på ett bilde jeg så en gang hadde mener jeg at jeg så 3 glidere og en strammer? finnes det et registersett eller må man bare kjøpe løst? trenger en å bytte selve kjedet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2010 delene kjøpes løst hos merkeforhandler,det er 2 strammere og 2 glidere,men øvre strammer består av 2 deler.(skinne og sparat strammer) Kjedet trenger du ikke bytte,men vil anbefale å bytte det siden det ikke koster allverden og da har du alt nytt der inne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2010 Hvis du i tillegg vil sikre deg mot eventuelle fremtidige plastbiter i sirkulasjon i motor, som gjerne oppstår over tid pga slitasje fra registerkjedet kombinert med høy temperatur, kan jeg varmt anbefale http://www.gruvenparts.com som tilbyr et komplett sett av aluminium, se link. Dette er noe som står på bestillingslista mi Fra tidligere har jeg "short shift'en" og crack-pipe'n, også bestilt fra Grüvenparts. Flott service og rask forsendelse av Paul over there! Ingen problem å få satt ned "verdi" på pakken ifmb toll, så sant man spør pent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2010 takker for info:) Har VR6en strekkbolter til toppen? lønner det seg å bytte disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2010 Hvis du i tillegg vil sikre deg mot eventuelle fremtidige plastbiter i sirkulasjon i motor, som gjerne oppstår over tid pga slitasje fra registerkjedet kombinert med høy temperatur, kan jeg varmt anbefale http://www.gruvenparts.com som tilbyr et komplett sett av aluminium, se link.Dette er noe som står på bestillingslista mi Fra tidligere har jeg "short shift'en" og crack-pipe'n, også bestilt fra Grüvenparts. Flott service og rask forsendelse av Paul over there! Ingen problem å få satt ned "verdi" på pakken ifmb toll, så sant man spør pent Disse er vel for accesories siden av motor? dynamo, servo og ac pumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2010 Hehe, ja, det så jeg jo nå. Beklager! Men mener de også har til reg.kjedet... Ang strekkbolter så tror jeg nok det ikke er nødvendig å bytte til dette så lenge "innmaten" er OEM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 3, 2010 er det ikke strekkbolter oem? byttet strekkbolter samtidig som jeg tok topp pakninga og registert på min tidligere i vinter. blir vel noe annet med ARP bolter? http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1264409 denne hjelper mye:) bestilte alt jeg trengte fra http://www.germanautoparts.com/ billig å rask levering (var veldig lav dollar når jeg bestilte) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2010 har forresten vw lockingtool for å låse kammene i riktig posisjon under overhaling:) send meg en pm så kan du få låne den mens du har behov for den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2010 om toppen skal av så må strekkbolter og topppakning byttes, som på alle andre motorer. men det trengs ikke for å bytte kjeder, skinner og strammere. derimot så må du ha nye bolter til svinghjulet og trykkplate. (kan bruke loctite på de på trykkplata men anbefaler det ikke) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 17, 2010 Registerkjedet MÅ byttes. Jeg unlot å gjøre det, og sleit med at kammene hoppet tenner. Du kan evt gjøre dette ved å kjøpe en "master lock" til kjedet. Dette får du montert for en hundrelapp eller to like ved Ringen Kino i Oslo. Da kan du bytte kjede uten å ta av girkassa. Bytt også tilbakeslagsventilen som sitter nedi blokka, i venstre bakkant når du står foran bilen. Den sørger for at den hydrauliske strammeren og ventilløfterne ikke går tom for olje når motorn står. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 18, 2010 Registerkjedet MÅ byttes. Jeg unlot å gjøre det, og sleit med at kammene hoppet tenner. Du kan evt gjøre dette ved å kjøpe en "master lock" til kjedet. Dette får du montert for en hundrelapp eller to like ved Ringen Kino i Oslo. Da kan du bytte kjede uten å ta av girkassa.Bytt også tilbakeslagsventilen som sitter nedi blokka, i venstre bakkant når du står foran bilen. Den sørger for at den hydrauliske strammeren og ventilløfterne ikke går tom for olje når motorn står. Kjedet MÅ ikke byttes. Og det er heller ikke mulig å bytte begge kjedene uten å ta av girkasse, Heller ikke mulig å bytte øvre strammer og heller ikke ndre glider og strammer. MÅ av med girkasse skal det være noe vits i å bruke penger på dette i det heletatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...