#1 Skrevet Mars 2, 2010 Heisann Har lest en del rundt her nå og lest om Egr system på 1.9 tdi med blokkering av innsug osv. Jeg har en 2.0 tdi av nyere standard. Der får jeg opp feilmelding når egr systemet er blokka. Det er ett sånt spjeld som går mot en blinding. Siden den ikke får kjørt seg slik den skulle får jeg opp feilmelding. Noen som eventuelt vet hvilke koder en trenger i Vag-com for å deaktivere egr systemet ? har bare funnet for 1.9 tdi Takker for respons 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2010 Det tror jeg ikke du finner. Og kan du linke til hvor du har funnet det for 1.9 tdi?? Eneste som går er og sette ned adapsjonen på egr funksjonen til minimum. Men dette gjør ikke at den står stengt selv om. På noe 2.0 tdi med elektrisk egr kan visst dette hjelpe på litt uggen gange rett rundt 2000 o/min. Men hvorfor blokker du av EGR systemet ditt? Om du rengjør ventilen hver 50 000 km så er det da ingen problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2010 (endret) Repløsninga med å justere opp styringsverdien med en sum på 400+ gjelder 2.0tdi med vacumstyrt egr og kun de før eu4 avgass standard. etter dette så er denne tilpassingskanalen låst helt og virker ikke selv med login koden. Men som sagt kun de med vacum styrt egr dette eventuelt går på. Hvaslags motor har du? finnes mange 2.0tdi... Finnes ingen måte å kode bort dette på ikke på 1,9tdi heller .. da må man eventuelt bygge opp et helt nytt sw uten egr blokkene i programmet. Så kan ikke helt fatte at du har funnet dette på 1,9tdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2010 Heisann Tror jeg skrev litt feil ista eller forklarte meg feil. Det jeg lurer på er om vi kan programmere i vag com slik at bilen ikke varsler feil på egr systemet ? her er forresten link til hva jeg mente meg blokking av egr: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=55134&highlight=egr+kj%F8le 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2010 Det kan nok ikke programmeres nei. Kjør med EGR, og du får ikke feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2010 (endret) Ja og dette som står av tilpassing i denne tråden du viser til er det jeg prater om og det går kun på biler som ikke har eu4 avgass standard. alltså ikke særlig nyere enn 2005. Og det går KUN på de som har vacumstyrt egr:) sitter med orginalskrivet på denne løsningen i hånda her nå fra audi:) Men det finnes andre løsninger også.. Om man blokkerer egr uttaket ved eksosrør. og lager ett nytt rør med et lite filter på der røret fra eksosen normalt sett går inn på egr ventilen. Så vil egr styres som den skal, og man får riktige verdier som stemmer overens med ønsket verdi i motorstyreenheten på LMM. Fordelen her da er at istede for eksos inn sp får man friskluft.. Denne friskluften fungerer på lik måte som om egr hadde åpnet å sluppet inn eksos, (det registeres en lavere LMM verdi når egr er åpen forde motor får umålt tilskudd av luft inn etter LMM. Denne lavere vedien forventer ecu når den også sender styringssignal til at egr skal åpne) Derfor lyser lampen om man bare blokker.. forde ecu forventer falskluft og dermed også at LMM vedien synker.. noe den ikke gjør om egr bare er blokket.. og man får feil på gjennomstrømming for liten på egr. Derrimot om man setter et rør med filter på inn på egr så får den falskluften den forventer når egr styres og lampen lyser ikke:) Det er din eneste mulighet utenom å få en seriøs coustom omskriving av blokkene i sw ditt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2010 Kan legge til at om du har DPF så glem det.. Filteret fyller seg opp om man ikke har egr i full orginal funksjon:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2010 Sorry offtopic her nå, men siden Stian alt nevnte det; Om en fjerner DPF på 2.0TDI, går det ann å deaktivere dette så en ikke får feilkode/varsellampe i dash? evt Montere en motstand eller lignende for å hindre dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2010 (endret) Så EGR er stengt når du har overtrykk fra turboen right? Kun åpen på tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 2, 2010 Så EGR er stengt når du har overtrykk fra turboen right?Kun åpen på tomgang? Ja, men ikke bare på tomgang, men det meste av tiden motoren går uten ladetrykk. EGR stenger ved økende ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 2, 2010 Sorry offtopic her nå, men siden Stian alt nevnte det; Om en fjerner DPF på 2.0TDI, går det ann å deaktivere dette så en ikke får feilkode/varsellampe i dash? evt Montere en motstand eller lignende for å hindre dette? Ja noen sw leverandører kan ta bort DPF delen i softwaret. Da kan man montere en downpipe istede for dpf/m katalysator (som ofte er sammen) Og man vil ikke ha noen dpf lamper, da alt med dette er tatt ut av software:) Sikkert flere som gjør det, Jeg veit om en i allefall som kan levere sw uten dpf Om man ikke gjør det så vil man få feil pga at det er en trykksonde før og en etter dpf som sammen går i rør opp til en trykkdifference sensor i motorrommet, denne avgjør hvor fullt filteret er utifra trykk før og etter dpf. om trykket er 100% likt på begge som det blir når disse sitter i en ren downpipe så får man feil på at det er en urealistisk verdi. Derfor må man ha SW som utelukker dpf funksjonen helt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 3, 2010 Hei igjen DPF hva er det? Er det ett slags partikkelfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 3, 2010 Et slags partikkelfilter kan du godt si ja;) det står for dieselpartikkelfilter som blir forkortelsen dpf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...