Bil på verksted i strømstad

Anbefalte innlegg

Hei sann.

 

Jeg har som sikkert noen av dere har hørt, satt bilen min på Nilsson bil i strømstad. Fikk nå en telefon ifra de om at de hadde:

Ordna oljelekasjen - De Byttet toppdekselpakning

Byttet registerreim

Ordnet det med at bilen kokte - De Byttet da vannpumpe og temp føler

Ordnet med at bilen var vanskelig å starte - De byttet plugger, og noe andre greier han nevnte.

 

Dette kom på en sum av 13.000, synes ikke dette var så galt, Men han sa også at han hadde sett endel andre feil, som de lurte på om de skulle fikse, blant annet måtte bærearmer byttes, stabilatorstag, ++.

Pakning mellom turbo og eksos ett eller annet måtte byttes, bremsene bak lå på, og ene bremse kaliperen bak var ødelagt.

Var noe annet småtteri han nevnte også, for å fikse dette kom det på 14.000 til.

Det er en sum på 27.000 totalt, dette var ink det de har gjort pluss det andre de mulignes skal ordne. De ville høre med meg først, og jeg skal ringe de i morra og svare.. Summen er nok i SEK, så blir jo rundt 23.000NOK.

 

Hva synes folk om dette? Er det dyrt? Bør jeg koste på bilen det?? Bilen er en 97Mod, helt strøken, gått ca 198.000. Montert større turbo, chip, effektanlegg, alarm, stor intercooler. Og alt i motoren er forsterket, veiv +++, dette var vist gjort på et verksted i sverige samtidig som bilen ble chippet.. (Ifølge forrige eier, som hadde kvitering på dette, sa broren min, som eide bilen føre meg)

Er veldig fornøyd med bilen ellers, men min tanke er, har den gått langt? Lønner det seg å påkoste den det, osv...

 

Håper folk her kan hjelpe meg =) Må svare i morra på nilsson bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har brukt Nilsson selv. Ingen slår dem på pris i forhold til vag i Norge. Mulig du finner lokale verksteder i Norge som kan ta det andre til samme pris. Svenske krona er uansett opå vei opp så....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo på hva du kan gjøre selv eller er villig til å gjøre. å bytte alle lenkearmer er jo en lett jobb og et sett med forsterkede armer koster vel ikke mer en 4000 her i norge. Så det er jo mye å spare på å gjøre det som er lett å gjøre selv. samme gjelder stabstag, tviler på at dette må byttes, er vel helst linkene mellom stabstag og ene lenkearmen, disse er forøverig også med i settet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hørt om dette!

Interresant.

Med så mye småfeil, ville jeg tro at bilen nærmest er en haug med deler, kjøp deg noe annet før den raser helt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, ja jeg kan jo gjøre det selv, men har 0 peil. hehe.

 

Det jeg egentlig lurte på var om det lønte seg å koste på bilen? Er kjempe fornøyd med den ellers..

Tenkte å spørre de i morra, om hvilken stand motor og girkasse er, om det er herja med og sånn. Hvis det er i fin stand og sånn så lar jeg de få jobben =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste norske verksted hadde da gjerne gjort en halvveis jobb på det de allerede har gjort, og aldri nevnt noen ting om at det fantes noe annet som kanskje burde vært gjort på bilen din for at den skulle være i tipp-topp stand. Så jeg ville latt de vertfall bytta eksospakninga og bremsene. De lenkearmene får du som andre nevner kjøpt billig av FK eller noen andre her inne og jobben er lett å gjøre. Det er intuitivt så fort du får av hjulet, og alle delene kommer med nye bolter og er merket for hvilken side de skal være osv. Ta av gammel del, skru på ny del, så den fikser du sammen med en kompis.

Men som sagt, jeg ville latt de fiksa bremsene og den pakninga mellom turbo og manifold. Det er drittjobber med skruer som som oftest knekker og lager helvete likevel.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dere ville kostet på bilen mer, iogmed at den har gått snart 200.000? Utseende messig er det MYE bil igjen... Skal spørre de i morra åssen motor og girkasse er også, om det er veldig herja med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dere ville kostet på bilen mer, iogmed at den har gått snart 200.000? Utseende messig er det MYE bil igjen... Skal spørre de i morra åssen motor og girkasse er også, om det er veldig herja med.

 

Har du tenkt å ha bilen lenge? Du har jo allerede kostet på den en del kroner og de andre tingene må du jo nødvendigvis utbedre hvis du skal fortsette å ha bilen. Hvis du fikser opp for å selge vil du nok ikke tjene noe på det.

 

Hvis du ikke har peiling på å skru eller kjenner noen som har det, ville jeg anbefale deg å la dem ta lenkearmene også. Er noen bolter der som har lett for å sitte noe jævlig (greit med trykkluftmeisel). Du bør jo også ta 4 hjuls kontroll etter skiftet og det koster jo også noen kroner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, jeg tenkte ikke på firehjulskontrollen.. Men da er jeg enig med Lars, bruk de pengene der det syns minst men merkes best. La de bytte det de fant, det er jo en grei pris på jobben, og da må du jo forlange at de har tatt firhjulskontroll når de er ferdige også.

Men som han og sier, skal du selge bilen så hadde jeg kanskje ikke gidda, men om du har tenkt å beholde den så få det gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt til å beholde den ja =) Sa at de fikk jobben nå istad =) Så da er det bare å vente på at bilen skal komme tilbake til meg i topp stand.

 

Skrev forresten mail til de nå og spurte om firehjulskontrollen var ink i prisen.. hehe.. Det burde den jo være. =) hehe.

 

Synes faktisk ikke prisen var så gal jeg, ca 22-23.000 NOK for regreimbytte, topp pakning, vannpumpe, temp føler, alle plugger + noe andre greier, bytte mange deler og foringer i forstillinga, pakning mellom turbo og eksos (noe sånt han snakket om), bremsecalipper bak.Og noe annet stæsj han snakket om, hang ikke med til slutt jeg men, blir nok bra.

Vet ikke om de også bytte bremser bak også jeg...

Så blir det muligens firehjulskontroll ink om jeg får ønsket oppfylt. hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ringte de nå nettopp å sa at bilen var ferdig.

Den ble kjempe fint og bra... Men et annet problem var at det er et lite hull i radiator. Men han sa den kan jeg evt bytte selv, for det var vist ikke så vanskelig. Så hvor kan jeg kjøpe ny billig radiator?? Hva ligger evt prisene på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp sendt de en mail og hørt på pris.. =) Men takk for det.

Det er altså ikke så vanskelig å bytte??

 

Da var ny radiator bestilt hos Veng, skal hente den i morra.. 1200kr. Synes da ikke det var så værst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.