#1 Skrevet Mars 3, 2010 Holder på å bytte rådelager i min 7a motor. De gamle lagrene har ett hull midt i glidebanen, noe jeg antar har sin hensikt. Har lagt merke til hull i veiv og igjennom råden mot lageret. De nye lagrene har IKKE et slikt hull i glidebanen. Er dette vesentlig for smøring? Monterer ikke før jeg har fått klarhet i dette. Mvh Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2010 Det lille hullet midt i glidebanen på den ene råden er et forsøk på pumping av litt olje opp via en hul kanal på enkelte råder og opp i kryssbolten. Har du ikke denne kanalen i din råde så trenger du ikke hullet. Har du denne kanalen så trenger du TROLIG fortsatt ikke hullet. Du har vel oljeunderspyling av stemplene så det kommer nok av olje til krysspinnen. Det er en rekke likt konstruerte motorer med høyere effekt uten slike forsøk på oljetilførsel til krysspinnen. Flere av de orgniale 20VT motorene og samtlige som ettermonterer H-råder har ikke slike kanaler men greier seg med oljespylingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...