Anbefalte innlegg

Vurderer å montere tåkelys i frontfangeren på min bora 1.9tdi, får ein kjøpt noko som er beregna til min bil?

eg har tåkelys i frontlykta men vil ha nede i fangeren som på golfen under

IMG_3621.jpg

Nokon ide?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay! der får du kjøpt kit som passa bolt on

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det passer nok det også, men eg anbefaler også de fra eBay. Har det selv, er billigere og passer rett på.

En annen ting: Hvis du leser helt nederst på siden til TM tuning, står det at de ikke er beregnet for GTI / TDI (altså biler med intercooler. Grunnen til det er at IC ikke får luft lengre når disse monteres i fangeren. Er derfor de opprinnelig er i hovedlykta. Bare et tips...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det passer nok det også, men eg anbefaler også de fra eBay. Har det selv, er billigere og passer rett på.

En annen ting: Hvis du leser helt nederst på siden til TM tuning, står det at de ikke er beregnet for GTI / TDI (altså biler med intercooler. Grunnen til det er at IC ikke får luft lengre når disse monteres i fangeren. Er derfor de opprinnelig er i hovedlykta. Bare et tips...:)

Er det berre det som er problemet pågrunn av intercooleren, skal ha intercooler i fronten etterkvart, bere handle inn så litt først, men om det berre e det problemet trenger eg nokon andre ledninger for å montere det frå tm-tuning på min bil? kan eg ha tåkelys oppe i lykta og nede i fangeren samtidig?

Gidd ikkje styre med ebay, ikkje no vertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer dei ristene/som tåkelysa skal vere i min orginal fanger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dei skal passa rett på fangeren din. Men siden du allerede har tåkelys i hovedlyktene, er det nok ikke lagt opp kabler ned til fangeren som det ofte er på biler uten tåkelys. (passat 3BG spesiellt) Ledningsnettet ligger der bare, klar for evt. ettermontering.

Så du må nok lage nye, eller evt. forlenge de kablene som allerede går til tåkelysene i lyktene.

Når vi er inne på temaet, så hjalp en en kompis i dag faktisk å ta av en fanger på en MK4 2003 mod.

Der var det lagt opp klare ledninger til tåkelys, og den hadde ikke originale tåkelys i fangeren eller lykt.

Men det spørs sikkert på modell, utstyr, motor etc...

Kjøre med alle 4 tåkelysene ?? Tja... alt går jo, har man bare vilje til det. Da kobler du bare de nye tåkelysene parralellt med de originale.

Men skjønner egentlig ikke poenget med det da: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert tåkelys på min GTI, og intercooleren får luft den;)

kjøpte Hella Micro DE på eBay. Måtte berre omplassere tuten og alarmhornet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dei skal passa rett på fangeren din. Men siden du allerede har tåkelys i hovedlyktene, er det nok ikke lagt opp kabler ned til fangeren som det ofte er på biler uten tåkelys. (passat 3BG spesiellt) Ledningsnettet ligger der bare, klar for evt. ettermontering.

Så du må nok lage nye, eller evt. forlenge de kablene som allerede går til tåkelysene i lyktene.

Når vi er inne på temaet, så hjalp en en kompis i dag faktisk å ta av en fanger på en MK4 2003 mod.

Der var det lagt opp klare ledninger til tåkelys, og den hadde ikke originale tåkelys i fangeren eller lykt.

Men det spørs sikkert på modell, utstyr, motor etc...

Kjøre med alle 4 tåkelysene ?? Tja... alt går jo, har man bare vilje til det. Da kobler du bare de nye tåkelysene parralellt med de originale.

Men skjønner egentlig ikke poenget med det da: vinke :[/quote

om eg tar og forlenger ledningene frå tåkelysa i lykta og ned i fangeren og ikkje bruke dei som er i lykta, det går vel men blir det problem med godkjenning då?

eller tar og legger opp ekstra frå dei i lykta og tar ut av pærerene i lykta?

kofor eg vil ha nede i fangeren fordi eg synst det bedre, ser bedre ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert tåkelys på min GTI, og intercooleren får luft den;)

kjøpte Hella Micro DE på eBay. Måtte berre omplassere tuten og alarmhornet:)

det ville eg no tru eg og om ein velger dei tåkelysa med opne riller!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[/quote kofor eg vil ha nede i fangeren fordi eg synst det bedre, ser bedre ut!

Da skjønner eg, trodde kansje du ville kjøre med alle 4 tåkelysene eg skjønner du ;)

Vil ikke tro det har noe å si på PKK. Har hvertfall aldri hørt om tilfellet.

Skulle du få problemer med det, tar du de bare av igjen til bilen er godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[/quote Da skjønner eg, trodde kansje du ville kjøre med alle 4 tåkelysene eg skjønner du ;)

Vil ikke tro det har noe å si på PKK. Har hvertfall aldri hørt om tilfellet.

Skulle du få problemer med det, tar du de bare av igjen til bilen er godkjent!

Ville jo sett litt rart ut med 4 kjørelys og då, og då hadde eg ikke fått kjørt med parklysa oppe og kjørelys nede!

Men då satser eg på å forlenge ledningene frå lykta og ned i fangeren og rett og slett ikkje bruke dei i lykta.

og satser på kittet frå tm-tuning, noko meir eg trenger? får ein noko sett til å forlenge kablene? eller må eg lage noko heimelaga?

Men må eg gjere noko med den vri brytaren(lysbryteren på venstre side av rattet) eller berre lar eg den vere slik den er siden eg bruker dei ledningene

Takker for alt av svar hittil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og kjøp loddekoblinger istadenfor vanlig knipekoblinger vist du ska klippe og lime. Består av loddetinnhylse inni ei krympehylse (Dette har dei til og med på biltema). Sparer du deg for mykje bry og feilkontakt vist du skal ha bilen lenge. pass på at du ikkje går ned i dimensjon på ledninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og kjøp loddekoblinger istadenfor vanlig knipekoblinger vist du ska klippe og lime. Består av loddetinnhylse inni ei krympehylse (Dette har dei til og med på biltema). Sparer du deg for mykje bry og feilkontakt vist du skal ha bilen lenge. pass på at du ikkje går ned i dimensjon på ledninger.

ok takk for infoen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.