EU-kontroll og slitte deler URs4

Anbefalte innlegg

Ja så var det tid for eu-kontroll. Som kjent er jo håndbrekket ikke det beste på disse bilene, så jeg smurte opp mekanismen på kaliprene dagen før kontroll. Hanbrekk helt i orden.

Så etter eu-kontrollen står det at begge kalibre bak er sile lekk. Ser dem ikke forskjell på deler som er smurt, og bremseveskelekasje?

Så var det visstnok slakk på høyte bærekule foran. Ok, jeg begynner å skal bytte bærekule, men finner ingen slakk..vel, kanskje det er på venstre side..nei..ok jeg bytter på høyre, siden jeg allerede har delene. Etter å ha skifta bærekule, finner jeg at den gamle er god som ny. Etter å ha lett litt i papirene ser jeg at jeg har bytta den for 2år og 20k km siden. Ikke mange km akkurat.

Så gjenstår det å se om det er slakk i camberjusteringsstag bak...ikke kommet så langt enda, men er det vanlig praksis at verkstedene finner at deler som er gode som nye må skiftes? Andre erfaringer på området?

Gleder meg til etterkontrollen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forskjell fra verksted til verksted tror jeg, Noe prøver å være rimelige mens andre må skrive noe helst.

Hadde oktaviaen inne hos cd cardic på eu og de pusset tromlene bak men måtte byttes neste gang sa de, Så to to år senere på samme verksted ble de atter pusset og de mente de måtte skiftes neste gang: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.