#1 Skrevet Mars 4, 2010 Har tatt switched 12 volt til 3 instrument, bredbandslambda og accusump fra samme ledning på tenninga. Skal nå koble til hiddensprut også og vil helst ta det fra en annen plass, men finner ikke noen egnet plass egentlig. Vil heltst unngå å ta for mye strøm fra samme ledning. Noen tips om hvor jeg kan ta fra? Er snakk om styrestrøm til ett rele, som igjen styrer ECU så noe store strømmer er det ikke snakk om men er ikke helt trygg på hvor mye jeg kan ta fra samme ledning. Sjekket en A4 tidligere og der er det en egen skru terminal for switched 12 volt under sikringsboks, finner ikke noe så genialt på S2`en desverre. Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2010 Så lenge det bare er styrestrøm ser jeg ikke problemet med å la det gå via tenninga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2010 Så lenge det bare er styrestrøm ser jeg ikke problemet med å la det gå via tenninga. Ok, tror accusump er en 5 amps kurs, bredbånd er 1 amp + 3 instrument belysninger directe uten sikring så vet ikke hvor mye mer jeg kan ta fra den ledningen. Er 2.5 m2, men aner ikke hva den styrer, har bare tatt ut rett etter tenningslås. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2010 Om du er usikker så sett et rele imellom med hovedstrøm fra en annen plass og styrestrøm fra tenninga på alt du har koblet til der. Funker som gull det. Husk egnet sikring på hovedstrømmen inn til rele 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2010 Om du er usikker så sett et rele imellom med hovedstrøm fra en annen plass og styrestrøm fra tenninga på alt du har koblet til der. Funker som gull det. Husk egnet sikring på hovedstrømmen inn til rele Ja tror det må bli noe i den dur. Takker Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2010 jeg ville koblet et rele med tenningsstrøm til div. (bredbånd, accusump, målere osv.) og et eget rele til hiddenspruten. syns det er greit å dele opp litt med releer til dyser, coiler o.l. og. mye enklere da hvis det blir noe tull senere.. med mindre du ikke tar dette gjennom orginalt da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 4, 2010 jeg ville koblet et rele med tenningsstrøm til div. (bredbånd, accusump, målere osv.) og et eget rele til hiddenspruten.syns det er greit å dele opp litt med releer til dyser, coiler o.l. og. mye enklere da hvis det blir noe tull senere.. med mindre du ikke tar dette gjennom orginalt da. Da gjør jeg jeg slik: Fra ledning bak tenningslås (la oss kalle den styrestrøm) legger jeg opp ett rele til målere,WB og accusump med hovestrøm fra batteri, og kjører videre en styrestrømsledning fra tenning til ett sett med 4 rele (034 relay board) som gir spenning til ECU,coiler ,dyser,bensinpumpe og muligens radiator vifte. I tillegg så legger jeg opp ett enkelt og ett dobbelt rele bak for styring av bensinpumpene via GPO output fra ECU/relay board. Jeg sporte litt av her nå men god knall? Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 4, 2010 Da gjør jeg jeg slik:Fra ledning bak tenningslås (la oss kalle den styrestrøm) legger jeg opp ett rele til målere,WB og accusump med hovestrøm fra batteri, og kjører videre en styrestrømsledning fra tenning til ett sett med 4 rele (034 relay board) som gir spenning til ECU,coiler ,dyser,bensinpumpe og muligens radiator vifte. I tillegg så legger jeg opp ett enkelt og ett dobbelt rele bak for styring av bensinpumpene via GPO output fra ECU/relay board. Jeg sporte litt av her nå men god knall? Johan God knall det. Men hva skal du med de relene bak? hvis du har bensinpumperele på det kortet så legger du jo bare en kabel bak til pumpa. hvis du har 034 coiler så kan det evt. være greit å sikre hver coil eller hvertfall dele de opp i flere kurser. Har de selv på en sikring, og de trenger 25A sikring, det er mye på 1.5 ledning bør ikke ha mer enn 15A på 1.5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2010 God knall det. Men hva skal du med de relene bak? hvis du har bensinpumperele på det kortet så legger du jo bare en kabel bak til pumpa. hvis du har 034 coiler så kan det evt. være greit å sikre hver coil eller hvertfall dele de opp i flere kurser. Har de selv på en sikring, og de trenger 25A sikring, det er mye på 1.5 ledning bør ikke ha mer enn 15A på 1.5 Kursen bak til pumpa er bare 15 amp så det holder til en 044 pumpe. Hvis man skal ha 3 så tror jeg det er best å bruke den 15 amp kursen (som er trigget av ECU) som styrestrøm til ett par releer bak til alle pumpene. Coilene har 30 amp sikring fra relayboard med 2.5 m2 kabel til hver. Litt overkill men men. Dysene har også en egen 30 amp sikring fra relay board Ser slik ut det rele brettet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 5, 2010 hvis du skal ha flere pumper så skjønner jeg det med relene bak ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2010 hvis du skal ha flere pumper så skjønner jeg det med relene bak ja. Ja det blir en pumpe nå først men 2 til litt senere så kan like godt legge det opp først som sist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...