Mister revers på Audi 100 2,6l m/automat 94 mod.

Anbefalte innlegg

Har hatt et merkelig problem de siste ukene.

Det begynte med at jeg satte bilen i gir rett etter at den startet en gang og da lyste alle indikatorene på alle girene samtidig. Da var det kun 2. gir og revers som virket.

Koblet på vag-com og slettet feilkoder. Fikk da girene tilbake, men mistet reversen av og til.

Den kunne komme etter 5 - 20 sekunder.

Men nå går den ikke i revers i det hele tatt når den er varm. Virker greit når den er kald.

Girindikatoren viser også feil gir: ( men viser riktig når girene virker)

1. gir = viser 2 gir

2. gir = viser 2 gir

3. gir = viser 3 gir

D = viser 3 gir

R = viser 3 gir

P = viser 2 gir

Den legger også inn overdriven senere når dette skjer.

Har også lagt merke til at det klikker i et relè i området der hvor hjernen ligger akkurat når den plutselig går i gir.

Det er ingen sluring når dette skjer, så antar at det er et elektrisk problem.

Noen som har vært borti dette før? eller har noen tips?

Begynner å bli lei av å ringe etter folk når jeg må rygge : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassa har nok gått i nødprogram ja. hadde det samme på min fars passat 01 mod. da var det clutchen i revers som var gåen, da sluret den mer og mer i revers helt til den ikke gikk i revers lenger, girte også dårlig på de andre girene, men siden den ikke slurer på din så er det vel kanskje ikke det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Tror det er en elektrisk feil.

Første gangen fikk jeg en feilkode på bryteren til girkassa, men den feilen var ikke inne nå. Skal prøve å skifte hjerne å se om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom den virker bra når den er kald, men ikke når den er varm kan det vel tyde på en indre lekkasje i girkassen i og med at oljen tross alt fortynnes noe når den blir varm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.