#1 Skrevet Mars 4, 2010 Har hatt et merkelig problem de siste ukene. Det begynte med at jeg satte bilen i gir rett etter at den startet en gang og da lyste alle indikatorene på alle girene samtidig. Da var det kun 2. gir og revers som virket. Koblet på vag-com og slettet feilkoder. Fikk da girene tilbake, men mistet reversen av og til. Den kunne komme etter 5 - 20 sekunder. Men nå går den ikke i revers i det hele tatt når den er varm. Virker greit når den er kald. Girindikatoren viser også feil gir: ( men viser riktig når girene virker) 1. gir = viser 2 gir 2. gir = viser 2 gir 3. gir = viser 3 gir D = viser 3 gir R = viser 3 gir P = viser 2 gir Den legger også inn overdriven senere når dette skjer. Har også lagt merke til at det klikker i et relè i området der hvor hjernen ligger akkurat når den plutselig går i gir. Det er ingen sluring når dette skjer, så antar at det er et elektrisk problem. Noen som har vært borti dette før? eller har noen tips? Begynner å bli lei av å ringe etter folk når jeg må rygge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2010 Kassa har nok gått i nødprogram ja. hadde det samme på min fars passat 01 mod. da var det clutchen i revers som var gåen, da sluret den mer og mer i revers helt til den ikke gikk i revers lenger, girte også dårlig på de andre girene, men siden den ikke slurer på din så er det vel kanskje ikke det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2010 Nei. Tror det er en elektrisk feil. Første gangen fikk jeg en feilkode på bryteren til girkassa, men den feilen var ikke inne nå. Skal prøve å skifte hjerne å se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2010 Dersom den virker bra når den er kald, men ikke når den er varm kan det vel tyde på en indre lekkasje i girkassen i og med at oljen tross alt fortynnes noe når den blir varm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...