#1 Skrevet Mars 4, 2010 Har et problem med min Audi a4 TQ -97 I dag tidlig skulle jeg starte bilen, men døde bare ut.. men fikk start etter en god stund Men når jeg skulle hjem fra jobb, startet den i 2 sek så døde den bare ut.. og nå starter den ikke i hele tatt..vi prøvde å trekke den, og fikk da start.. men var utrolig dau, og med en gang jeg stoppet i et kryss døde den ut.. det var også stygg lyd fra motoren HELP anyone:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2010 Har et problem med min Audi a4 TQ -97I dag tidlig skulle jeg starte bilen, men døde bare ut.. men fikk start etter en god stund Men når jeg skulle hjem fra jobb, startet den i 2 sek så døde den bare ut.. og nå starter den ikke i hele tatt..: Akkurat det hørtes ut som om det er noe tull med startsperren din! Hadde det AKKURAT sånn på min i fjor! Angående ulyder i motor etc. har jeg ingen tips. Men ta en VAG-COM! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2010 kanskje det ja, byttet batteri på nøkkelen, men fikk ikke fjernstyringen til å fungere.. i såfall, hvordan få fikset det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2010 kanskje det ja, byttet batteri på nøkkelen, men fikk ikke fjernstyringen til å fungere.. i såfall, hvordan få fikset det? Jeg bare kodet om startsperren samt nøkklene, men kan også hende du må bytte mottaker-ringen ytterst på tenningen. Men ettersom jeg husker så må du da bytte hele tenningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2010 Jeg bare kodet om startsperren samt nøkklene, men kan også hende du må bytte mottaker-ringen ytterst på tenningen. Men ettersom jeg husker så må du da bytte hele tenningen. Så programeringen får jeg gjort via VAG-COM? Takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2010 Jeg hadde samme symptom på min bil da bensinpumpen gikk, bare ett tips. Den startet en gang i blant og gikk noen sekunder før den stoppet igjen, dette kan være noe og tenke på dersom det skulle vise seg å ikke være startsperra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 4, 2010 Så programeringen får jeg gjort via VAG-COM?Takk for tips! Bare hyggelig det! Om-kodingen gjøres med vag-com, ja. Men jeg hadde ikke fullversjon av vag-com så fikk ikke gjort det selv. Ga den til møller i 1 times tid for en 500 lapp eller hva det var. Funket hvertfall gull etterpå! Men ta en test å se hvilke feilkoder du får opp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 4, 2010 For meg så høres det ut som reg.reim har hoppa over ett par hakk , evnt gåen bensinpumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2010 For meg så høres det ut som reg.reim har hoppa over ett par hakk , evnt gåen bensinpumpe han hadde vel ikke kunne kjørt helt fint på jobb med en regreim som har hoppet over et par hakk vel hehe nei dette hørtes veldig ut som bensin pumpa har gått en del pumper i vinter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 5, 2010 Lukter bensinpumpe eller relé/styring til bensinpumpe. Hadde det vært startsperra, så hadde det vel ikke hjulpet å trekke igang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2010 Skal få kjørt diagnose på bilen i dag. Fredrik nevnte også for meg at den gikk som en gammel traktor da den fikk trekkstart så registerhopp er ikke usansynlig. Nedre reimhjul var også ut av balanse så det spørs om det blir en liten overhalling på den motoren da den også bruker litt vann og olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 5, 2010 han hadde vel ikke kunne kjørt helt fint på jobb med en regreim som har hoppet over et par hakk vel hehe nei dette hørtes veldig ut som bensin pumpa har gått en del pumper i vinter Nei vel? Det er nok fullt mulig med register hopp , motoren kan fyre og gå selv om den er på utur med TPS. Den vil gå rimelig dårlig , men den vil fortatt svive.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 5, 2010 Nei vel? Det er nok fullt mulig med register hopp , motoren kan fyre og gå selv om den er på utur med TPS. Den vil gå rimelig dårlig , men den vil fortatt svive.... ja selvfølgelig er det mulig Bård men med tanke på at bilen gikk som den skal til jobben som vil jeg neppe tro det er det men ja muligheten er der, hadde senest en Haiace inne med register hopp å den hadde dratt over 26 tenner å denne døde på tomgang så ja her er det meste mulig! (ps) MELDING TIL ALLE SAMMEN! HUSK Å BYTTE REGREIM NÅR MAN SKAL!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 7, 2010 Bare hyggelig det! Om-kodingen gjøres med vag-com, ja. Men jeg hadde ikke fullversjon av vag-com så fikk ikke gjort det selv. Ga den til møller i 1 times tid for en 500 lapp eller hva det var. Funket hvertfall gull etterpå! Men ta en test å se hvilke feilkoder du får opp! Fikk tatt diagnose, men det kom ikke opp noen feilkoder på startsperren.. Så jeg tenkte å prøve å få loddet på stikkerne på leserspolen på nytt..så har jeg begynt å overhale motoren, på grunn av mulig registerhopp..så får jeg byttet toppakning, ventlitettninger og ventilløftere, å få timingen rett..så får jeg se om den starter opp: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...