Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en 93' A-80 tdi som etter å ha byttet termostat blinker kjølevannslyset, har også skiftet tempføler, luftet godt ,prøvde også ett annet instr. med med samme resultat. noen formeninger????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som har en 93' A-80 tdi som etter å ha byttet termostat blinker kjølevannslyset, har også skiftet tempføler, luftet godt ,prøvde også ett annet instr. med med samme resultat. noen formeninger????

 

nok vann?

 

sitter føler i toppen av ekspansjonstanken som krever å bade i vann, da slutter den å blinke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på min A3. Dvs, den blinket ikke, men lyste etter oppstart. Dessuten gikk alarmen. Etter å ha slått av motoren og startet igjen var den fin igjen. Dette hadde en tendens til å skje når det var kaldt ute. Vann var det nok av, og temperaturen var type kald motor.

 

Søkte litt på diverse forum og fant flere som hadde samme problemet. De hadde fått beskjed om at det var føleren i ekspansjonstanken og at de derfor måtte bytte hele tanken. Løsningen min ble å skrape forsiktig på føleren med et skrujern (!) for å ta vekk et belegg som de mente var der. Jeg så aldri dette, men den har fungert fint et år nå etter at jeg gjorde det.

 

Merkelig at det skulle oppstå etter termostatbytte, men kanskje det er verdt å prøve?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være den men har prøvd å brokoble den og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.