Navigasjon VW Passat 2003 mod - Problemer!

Anbefalte innlegg

Heisann. Navigasjonen i passaten til min mor har låst seg..Får ikke trøkt inn code eller noe. Står en 4 sifra kode i boken, men får liksom ikke trøkt på en eneste knapp. Mener jeg har vært borti dette før, men husker ikke hvordan jeg fikk det til.

Instruksjonsboka står på tysk så ikke like enkelt å forstå:(

Håper noen kan hjelpe litt her:)

Får ikke lagt opp bilder nå desverre, men det vises en rekke med tall og 4 felt der det står SAFE, en bokstav i hvert felt.

Bilen er en 2003 mod VW Passat 1.9TDI Highline, med orginal navigasjon, ikke byttet. Fant heller ikke typebetegnelsen på den, kun "Volkswagen Radio Navigationssystem MFD".

Takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann. Navigasjonen i passaten til min mor har låst seg..Får ikke trøkt inn code eller noe. Står en 4 sifra kode i boken, men får liksom ikke trøkt på en eneste knapp. Mener jeg har vært borti dette før, men husker ikke hvordan jeg fikk det til.

Instruksjonsboka står på tysk så ikke like enkelt å forstå:(

Håper noen kan hjelpe litt her:)

Får ikke lagt opp bilder nå desverre, men det vises en rekke med tall og 4 felt der det står SAFE, en bokstav i hvert felt.

Bilen er en 2003 mod VW Passat 1.9TDI Highline, med orginal navigasjon, ikke byttet. Fant heller ikke typebetegnelsen på den, kun "Volkswagen Radio Navigationssystem MFD".

Takk på forhånd!

Hvis det blir slått inn feil kode 2-3-4 ganger (husker ikke helt antall), går den i "safe modus". Dette går bort etter noen minutter med tenning av.

Bruk høyre vri-hjul til å velge tall, og trykk for "enter". Mener det var noe sånn. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir slått inn feil kode 2-3-4 ganger (husker ikke helt antall), går den i "safe modus". Dette går bort etter noen minutter med tenning av.

Bruk høyre vri-hjul til å velge tall, og trykk for "enter". Mener det var noe sånn. :)

Ja, hun slo inn koden 2-3 ganger feil og da ble den sånn. Men har ikke blitt bedre etter at tenningen er av. Kanskje prøve å ta av + polen på batteriet?

Mener også det var høyre vri-hjul, men ingenting skjer når man trykker på noe som helst..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hun slo inn koden 2-3 ganger feil og da ble den sånn. Men har ikke blitt bedre etter at tenningen er av. Kanskje prøve å ta av + polen på batteriet?

Mener også det var høyre vri-hjul, men ingenting skjer når man trykker på noe som helst..

Om den har gått i sikker-modus, mener jeg absolutt å huske at alt blir låst da.

Kan jo prøve å koble ifra strømmen litt å se om det hjelper.

Men skulle vært nok med tenning av trodde jeg (og nøkkel ut). Jeg har svensk instruksjonsbok til mfd'n, kan se litt der om du vil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke tenningen stå på i en hal-time eller en time for å få åpnet låsingen? Mener å huske det var noe sånt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den har gått i sikker-modus, mener jeg absolutt å huske at alt blir låst da.

Kan jo prøve å koble ifra strømmen litt å se om det hjelper.

Men skulle vært nok med tenning av trodde jeg (og nøkkel ut). Jeg har svensk instruksjonsbok til mfd'n, kan se litt der om du vil?

Ta en titt i den du og gjerne post løsningen her:) Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ca sånn som Kristian sier. Nøkkelen må stå i tenningen og apparatet må stå på i ca 1 time. Da skal sikker-modus gå bort og en får 2 nye forsøk.

EDIT; Det står ikke at tenning må være på, bare at nøkkel må stå i tenningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med navi enheten på eller av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med navi enheten på eller av?

Jeg tolker bruksanvisningen som i "nøkkel i tenning, tenning av og navi enhet på" (får jo ikke skrudd på navien uten nøkkelen i)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.