GTI/R32/Votex skjørter på Golf V - Tilpassinger

Anbefalte innlegg

Heisann,

Lurer på følgende;

Jeg har en Golf V som har disse plastikk-listene orginalt utstyrt nederst på bilen (bilde 1). Det jeg lurer på er om det skjuler seg hull under disse listene som passer de festene man finner på eksempelvis GTI-skjørtene/modellene (bilde 2).

Eventuelt ikke; Må jeg borre i bilen? Noen andre som har gjort dette? :-)

vh,

Silje & Vegard

BILDER:

Bilde av slik min ser ut nå (ikke min bil, men dog for illustrasjonens skyld) (se nederst -- noen plastgreier som skal være "sideskjørt"::

93_1914296975.jpg

Bilde av GTI-sideskjørt::

VW_Golf_V_GTI_front_20080605.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg gjort :)

Skyv den lista som sitter der i dag forover. Sitter sikkert godt fast, men den skal kun skyves forover får å taes av.

Under der sitter det "nagler" som du fester ei skinne på. Den skinna skal R32/gti skjørtet festes på. Trenger ikke å borre noen nye hull.

Skruer i hjulbuene og teip på skjørtet.

Egentlig ikke noe problem, men jeg slet litt med de klossene som skulle dyttes opp i kanalen. Fikk ikke presset skjørtene langt nok inn under bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De orginale listene skal ikke bare skyves fremover for å taes av. Hvis man ser på undersiden, mener å huske at det er på fremre delen så er det et lite hull. Stkk et et lite skrujern el. inn i hullet og press forsiktig opp den låsehaken som er der. Dra så listen fremover for å få den av.

Jeg har et bilde av festelisten som skjørtene skal henge på i tråden om min bil. Litt lettere å forstå om man ser det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbannade greier. En haug med bilder mangler jo i tråden min! Visste jeg aldri skulle ha stolt på en nrosk bildelagringsside.

Anyhow, her er et par bilder som viser hvordan det ser ut:

Festelist festet innpå "naglene"

GolfGTsideskjrt004Medium.jpg

GolfGTsideskjrt003Medium.jpg

Grunnet sideskjørt midlertig festet. I enden av skjørtet, i hjulbuen foran, ser man også skruehullet

GolfGTsideskjrt001Medium.jpg

Ferdig lakkert sideskjørt påmontert bilen.

GolfGTstylet011Medium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.