#1 Skrevet Mars 5, 2010 Som topic sier vurdere jeg å la Touranen vende hjem til moderlandet for noen dager i sommer, og i den forbindelse tenkte jeg å slå det sammen med hovedservice der nede. Er det noe å spare på dette, og evt. hvor kan man henvende seg/ få utført dette ? Noen som har gjort liknende ? Er helt rådvill her, så hjelp mottas med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2010 Les litt her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=154185&page=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2010 Der var det mye informativt, takker og bukker Finni 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2010 Som topic sier vurdere jeg å la Touranen vende hjem til moderlandet for noen dager i sommer, og i den forbindelse tenkte jeg å slå det sammen med hovedservice der nede. Er det noe å spare på dette, og evt. hvor kan man henvende seg/ få utført dette ? Noen som har gjort liknende ? Er helt rådvill her, så hjelp mottas med stor takk! Jeg er ofte nedover europa med bil og tar ofte service der. Spesiellt på RS2'n er det store summer og spare. Kjenner ikke Touaran så godt, men hvis du skal nedover uansett, så er det greit og ta service der nede. bare husk at service over 6.000kroner "skal" det betales moms for. kast kvitteringen. ett litt spesiellt tilfelle...Husker en av servicebilene våre, en transporter 2,5tdi femmer, hadde defekt dieselpumpe i motoren (den til bremser og diesel). Denne servicen med skifte av pumpa ville ha kostet 36.000,- hos den lokale forhandleren.(lignende tilbud fra en forhandler i nabofylket) Delen kostet 300 euro i tyskland. Fikk en av serviceingeniørene på reise til å ta den med på vei hjem. da kan du skru lenge for differansen. Jeg bruker mest Audi Zentrum Flensburg (rett over gata for VW flensburg) samt Audi Zentrum hamburg og Audi Zentrum Stuttgart. Felles for alle er vanvittig bra kundeservice, veldig bra og nøye inspeksjon og service, og veldig billige deler sammenlignet med Norge. På støtfangeren til RS2 lønnte det seg og dra til flensburg og hente en fange m/lys, lakk og gitter der. Selv med reise, moms og taxfree så kom jeg ut ca 10.000,- billigere enn merkeforhandler i norge. ikke alltid det er så mye å spare om du må ta reisen i tillegg...men er du i området alikevel hadde jeg ikke vært i tvil...er så god kundeservice at jeg hadde tatt en service selv om bilen egetlig ikke trengte det:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2010 Takk for tilbakemelding, Thomas. Hjalp godt på det! Skal nedover ifm sommerferie, så tenkte like så greit å ta hovedservicen der nede, da denne nærmer seg med stormskritt. Og det er jo ikke akkurat et minus at det er meget bra kundeservice. Har hørt dette fra flere hold, så kan virke som dette er reelt Vet du/noen om hvordan deleprisene er der nede ? Jeg fikk nemlig konstatert defekt abs/esp aggregat på min Touran, med et påfølgende prisforslag på intet mindre enn 26433 NOK...jøje meg: faint : Vil det være noe å spare her ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2010 både deleprisen og deletilgangen der er ganske behagelig i forhold til Norge. Eneste er at fordi de er så utrolig nøye vil de ofte anbefale å skifte flere deler enn et Norsk verksted. De finner og ofte småting som ikke blir nevnt her. Gjør ikke meg noe er ofte greit og sende de en mail der man avklarer hva som skal gjøres og sjekkes før man kommer ned. de er og flinke til å komme med nøyaktige prisantydninger. Takk for tilbakemelding, Thomas. Hjalp godt på det!Skal nedover ifm sommerferie, så tenkte like så greit å ta hovedservicen der nede, da denne nærmer seg med stormskritt. Og det er jo ikke akkurat et minus at det er meget bra kundeservice. Har hørt dette fra flere hold, så kan virke som dette er reelt Vet du/noen om hvordan deleprisene er der nede ? Jeg fikk nemlig konstatert defekt abs/esp aggregat på min Touran, med et påfølgende prisforslag på intet mindre enn 26433 NOK...jøje meg: faint : Vil det være noe å spare her ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2010 Man får til tider en bakoversveis som Audi eier når det gjerlder priser på vedlikehold. Her er pris jeg fikk fra Audi Zentrum i Hamburg på service på min 06 mod A4 Avant 1.9 tdi (BKE/B7): i have the prices for the works on your car. ° Service 120.000km 350.-Euro ° Change the Drive Belt with the Waterpump 850.-Euro ° Airfilter 36.-Euro ° Fuelfilter 81.-Euro this is a special Offer for you ° Brake Fluid 59.- special offer too TOTAL 1376,- Euro We need you car two days. Med dagens kurs 10 816,19 NOK. Er dette "billigt" i forhold til Møllerpris? Venter på svar derfra nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 27, 2010 Ja, det vil jeg tro er billig i forhold til møllerpris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 27, 2010 Med dagens kurs 10 816,19 NOK. Er dette "billigt" i forhold til Møllerpris? Venter på svar derfra nå. Kom med prisen når du har den, jeg tipper ca dobbel pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2010 Her er pris i Sverige, hos Audi Gøteborg: Hej Tov Kristian, Priset på nedan service är 15 500:- Jag har tider från Måndag 10 Maj. Mvh Audi Göteborg Tel 031-750 14 79 Fax 031-750 14 60 12 758,05 NOK, da lønner det seg ikke å dra til Hamburg i forhold til dette ;o) Møllers pris kommer når jeg har den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 28, 2010 Tipper Møller skal ha 10-12.000 bare for reg.reim bytte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2010 Her er pris fra Møller Tønsberg, 13000,- for regreim bytte, skifte av bremsevæske og longlife service. Ble overasket, men vannpumpe var ikke med, og det ble 2500 i tillegg. Samt dieselfilter, luftfilter og pollenfilter kommer også i tillegg (1000,- +/-). Vi snakker da til slutt om nærmere 17000,- i Norge. Konklusjonen er da: En full 120.000. km service på en Audi A4 Avant 1.9 tdi 2006, med longlifeservice, bytte reg.reim, vannpumpe, olje og alle filter og bremsevæske koster: Audi Zentrum Hamburg 10 816,19 NOK Audi Gøteborg 12 758,05 NOK Møller Tønsberg ca 17000 NOK Med forbehold om kursendringer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 29, 2010 Noen som har sjekket i Danmark? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 29, 2010 Vet at danskene drar til Tyskland så prisene er nok som her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 29, 2010 Danmark er vel kjent for å være dyrere enn Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 30, 2010 Danmark er vel kjent for å være dyrere enn Norge. Åh? Har hørt om flere som har fått trøbbel på ferie i Danmark, og alle har blitt positivt overrasket når det skulle betales.... Har ikke sjekket selv, da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 3, 2010 Vet at danskene drar til Tyskland så prisene er nok som her. Da har jeg sjekket med Audi i Aalborg for 120.000 service på min bil, men vil tro prisen er noenlunde samme jobb. Jeg fikk dette svaret: Du har forespurgt på et service til din bil. Du skal påregne at reparationsprisen er ca. 20.000 kr danske. Jeg spurte om pris på kun reg. reim også, men fikk bare dette svaret. Men vi kan vel da konkludere med at det er minst like dyrt, eller kanskje dyrere i Danmark enn her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 10, 2010 Her er pris fra Møller Tønsberg, 13000,- for regreim bytte, skifte av bremsevæske og longlife service. Ble overasket, men vannpumpe var ikke med, og det ble 2500 i tillegg. Samt dieselfilter, luftfilter og pollenfilter kommer også i tillegg (1000,- +/-). Vi snakker da til slutt om nærmere 17000,- i Norge. Konklusjonen er da: En full 120.000. km service på en Audi A4 Avant 1.9 tdi 2006, med longlifeservice, bytte reg.reim, vannpumpe, olje og alle filter og bremsevæske koster: Audi Zentrum Hamburg 10 816,19 NOK Audi Gøteborg 12 758,05 NOK Møller Tønsberg ca 17000 NOK Med forbehold om kursendringer! Oppdaterer med et verksted til, MØLLER'S AUTO RIGA i Latvia http://www.moller.no/wip4/moeller-auto-baltic/c/detail.epl?cat=5340 Regreim bytte m/deler 159 LVL Vannpumpebytte 26 LVL Vannpumpe 36 LVL Pollefilter m/bytte 27 LVL Oljeservice 104 LVL Dieselfilter m/bytte 47 LVL Luftfilter m/bytte 30 LVL Bremsevæske m/bytte 15 LVL Total pris 444 LVL som er idag 10.05.2010 NOK 4995.- Koster ca 4000 med ferge tur retur fra Stockholm, men når jeg allerede skal dit til sommeren er det mye å spare... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...