Anbefalte innlegg

I dag ville ikke min S4 starte..

 

den gikk som den skulle på onsdag, parkerte hjemme og skulle starte i dag tidlig, så startet den såvidt og så bare døde den.. når jeg drar den på starteren driver den å tenner litt innimellom..

tenkte først at det var kondens, så fylte på mer bensin og kondensfjerner, men det hjalp lite..

 

kan det være pluggene som er nedsotet og druknet i bensin? har blitt småkjørt en del i det siste..

høres dette logisk ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag ville ikke min S4 starte..

 

den gikk som den skulle på onsdag, parkerte hjemme og skulle starte i dag tidlig, så startet den såvidt og så bare døde den.. når jeg drar den på starteren driver den å tenner litt innimellom..

tenkte først at det var kondens, så fylte på mer bensin og kondensfjerner, men det hjalp lite..

 

kan det være pluggene som er nedsotet og druknet i bensin? har blitt småkjørt en del i det siste..

høres dette logisk ut?

 

 

Hadde tatt ut pluggene å sett i første omgang, og sjekket gnist, Et tips er å bruke en vanlig pluggledning mellom coil å plugg, Et annet tips for å sjekke colilen er å ta en ny billig plugg å åpne den skikkelig så du ser en skikkelig gnist

 

Har du ikke gnist så burde du lese feilkoder med vag com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligste feil er enten bensinpumpa eller hallgiver.

Ville lest ut feilkoder.

kan sjekke om pumpa går ved å koble 12v rett i pluggen på tanken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der var pluggene byttet, å den maler som en katt igjen:) de som satt der var veldig nedsotet.. også var det ngk plugger..

nå satte jeg i originale bosh plugger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min vil heller ikke starte- eller den startet to ganger men no vil den ikke mer, har no fått lest av feilkoder og hallgiveren viser (G40), det jeg lurer på er:

- Om timingen er litt feil, vil denne vise som feilkode?

- Har det noe for seg å "fikse" de her

- Er det mulig å bytte den uten å ta av kamdrevet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min vil heller ikke starte- eller den startet to ganger men no vil den ikke mer, har no fått lest av feilkoder og hallgiveren viser (G40), det jeg lurer på er:

- Om timingen er litt feil, vil denne vise som feilkode?

- Har det noe for seg å "fikse" de her

- Er det mulig å bytte den uten å ta av kamdrevet?

Om timing er feil viser den feil på hallsensor ja, men at det er mekanisk feil

Men om den ikke sier det er det nok bare bytte den.

Ikke mulig uten ta av drevet foran om du har det der nei.

 

Men om du er litt forsiktig så gjør du slik:

Slakk av multireim

skru av stramme hjul

ta av deksel til reg reim

løsne på skrue på kamdrev, og skru den pent til

sett motor på tenningsmerker

løsne 3 skruer til strammehjul.

huk av rem

skru av skrue til reg hjul

dra reg hjul pent av

 

bytt sensor og monter motsatt.

 

Gjort slik mange ganger uten problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg tenker det blir løsningen ja, tar ikke av mer enn jeg må. Jeg må få tak i loggen og se om det stod mekanisk feil, men den stod dønn på merkene når den ble satt sammen så tviler på det ja.

Kan noen forresten bekrefte at det er brun kontakt til tomgangsregulatoren, jg hadde visst flere å velge imellom, men mener det skulle være rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du byttet om på den og tempføler tipper jeg, for den skal være brun

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det denne du mener skal ha den brune kontakten? måler denne innsugstemperaturen? lurer på om den kan ha noe med at motoren druknet i bensin sist start, tomgangen gikk litt lavt ja og etter 500meter var pluggene kullsvarte.

 

DSC00336Medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der måler nok insugstemperaturen din.. Kan jo prøve rengjøre den litt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal den brune pluggen på ja, gjør hvertfall det på min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg prøve det, men hva gjør justerer softwaren med verdiene som kommer fra denne, er det justering av bensinmengde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er tilfellet så får den ikke rare verdiene fra tomgangsmotoren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.