#1 Skrevet Mars 5, 2010 I dag ville ikke min S4 starte.. den gikk som den skulle på onsdag, parkerte hjemme og skulle starte i dag tidlig, så startet den såvidt og så bare døde den.. når jeg drar den på starteren driver den å tenner litt innimellom.. tenkte først at det var kondens, så fylte på mer bensin og kondensfjerner, men det hjalp lite.. kan det være pluggene som er nedsotet og druknet i bensin? har blitt småkjørt en del i det siste.. høres dette logisk ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2010 I dag ville ikke min S4 starte.. den gikk som den skulle på onsdag, parkerte hjemme og skulle starte i dag tidlig, så startet den såvidt og så bare døde den.. når jeg drar den på starteren driver den å tenner litt innimellom.. tenkte først at det var kondens, så fylte på mer bensin og kondensfjerner, men det hjalp lite.. kan det være pluggene som er nedsotet og druknet i bensin? har blitt småkjørt en del i det siste.. høres dette logisk ut? Hadde tatt ut pluggene å sett i første omgang, og sjekket gnist, Et tips er å bruke en vanlig pluggledning mellom coil å plugg, Et annet tips for å sjekke colilen er å ta en ny billig plugg å åpne den skikkelig så du ser en skikkelig gnist Har du ikke gnist så burde du lese feilkoder med vag com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2010 Vanligste feil er enten bensinpumpa eller hallgiver. Ville lest ut feilkoder. kan sjekke om pumpa går ved å koble 12v rett i pluggen på tanken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2010 der var pluggene byttet, å den maler som en katt igjen:) de som satt der var veldig nedsotet.. også var det ngk plugger.. nå satte jeg i originale bosh plugger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2010 Min vil heller ikke starte- eller den startet to ganger men no vil den ikke mer, har no fått lest av feilkoder og hallgiveren viser (G40), det jeg lurer på er: - Om timingen er litt feil, vil denne vise som feilkode? - Har det noe for seg å "fikse" de her - Er det mulig å bytte den uten å ta av kamdrevet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2010 Min vil heller ikke starte- eller den startet to ganger men no vil den ikke mer, har no fått lest av feilkoder og hallgiveren viser (G40), det jeg lurer på er:- Om timingen er litt feil, vil denne vise som feilkode? - Har det noe for seg å "fikse" de her - Er det mulig å bytte den uten å ta av kamdrevet? Om timing er feil viser den feil på hallsensor ja, men at det er mekanisk feil Men om den ikke sier det er det nok bare bytte den. Ikke mulig uten ta av drevet foran om du har det der nei. Men om du er litt forsiktig så gjør du slik: Slakk av multireim skru av stramme hjul ta av deksel til reg reim løsne på skrue på kamdrev, og skru den pent til sett motor på tenningsmerker løsne 3 skruer til strammehjul. huk av rem skru av skrue til reg hjul dra reg hjul pent av bytt sensor og monter motsatt. Gjort slik mange ganger uten problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2010 Ja jeg tenker det blir løsningen ja, tar ikke av mer enn jeg må. Jeg må få tak i loggen og se om det stod mekanisk feil, men den stod dønn på merkene når den ble satt sammen så tviler på det ja. Kan noen forresten bekrefte at det er brun kontakt til tomgangsregulatoren, jg hadde visst flere å velge imellom, men mener det skulle være rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2010 Da har du byttet om på den og tempføler tipper jeg, for den skal være brun 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2010 Er det denne du mener skal ha den brune kontakten? måler denne innsugstemperaturen? lurer på om den kan ha noe med at motoren druknet i bensin sist start, tomgangen gikk litt lavt ja og etter 500meter var pluggene kullsvarte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2010 Den der måler nok insugstemperaturen din.. Kan jo prøve rengjøre den litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2010 Den skal den brune pluggen på ja, gjør hvertfall det på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 17, 2010 Da får jeg prøve det, men hva gjør justerer softwaren med verdiene som kommer fra denne, er det justering av bensinmengde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 19, 2010 hvis det er tilfellet så får den ikke rare verdiene fra tomgangsmotoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...