#1 Skrevet Mars 6, 2010 På torsdag hadde jeg og mr. Egeberg ute venstre demper foran på Golfen (V 2006mod) for å bytte justeringsring på KW settet. Vi sleit som helter for å få den inn igjen, og når jeg kjører derfra så opplever jeg noe som dårlig beskrevet kan sies å være en form for vobling. Det kjennes ut som om hele bilen rister lett sideveis, og spesielt under pådrag. Rattet rører seg forøvrig ikke en millimeter under denne voblingen, og bilen går rett. Har sjekket at bremseskive og kaliper sitter som det skal. Demperen er skrudd fast og vel så det så det er det nok heller ikke. Hjulet har vært skrudd av og på i etterkant etterpå for å sjekke at det ikke var det. Fortsatt like ille. Satt bilen på bukker for å sjekke at alt går rett, og det ser bra ut. Eneste jeg kan se er at selve drivakselen ikke går helt rett (2-4 mm utslag når den snurrer), og det kan kanskje se ut som om at jo lenger inn mot festet under bilen jo verre er det. Synes også bilen lagde mye lyd når den sto på bukkene med hjulene fritt og i drift. Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2010 Hei igjen:) kjenn på mansjettene på spess den inndre drivknuten om du kjenner noen kuler som er løse inne i mansjetten der:) klem på den liksom med hendene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2010 Festa den skikkelig i toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2010 Hei igjen:) kjenn på mansjettene på spess den inndre drivknuten om du kjenner noen kuler som er løse inne i mansjetten der:)klem på den liksom med hendene. Du kan få lov å ta turen innom Solfilmsgruppen i morgen så kan vi sjekke. Trenger det verktøyet ditt vet du Festa den skikkelig i toppen? Og vel så det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2010 Du kan få lov å ta turen innom Solfilmsgruppen i morgen så kan vi sjekke. Trenger det verktøyet ditt vet du Og vel så det Fuck ass, glemte helt det jeg: dum : Verktøyet er jo på jobben: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 6, 2010 Sånn kan det gå. Ingen muligheter for å få tak på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2010 Har ikke nøkkel inn der:( Dritt det da.. tenkte ikke på det i det Beklager så mye!! sittern like dønn fast på høyre side?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 7, 2010 Venstre mener du, for jeg skrev feil lenger opp, det var den høyre vi hadde ute ja Det vet jeg ikke, men tror ikke det. Der er det mer et spm om å få vasket skikkelig rent før jeg forsøker å skru. Skal bare ha den opp ca 1 cm så det bør vel gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 7, 2010 Hva demonterte dere? Selv så demonterer jeg kun fjærbein, men vet folk også demonterer nav. Dumt spørsmå, men stabstaget er festet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 7, 2010 Ingen spm er for dumme Stabstaget sitter som støpt Vi hadde med Stian her ganske lenge så vi fikk ikke lov til å dumme oss ut så mye. Vi demonterte kun fjærbeinet. Jeg kan kanskje legge til at det som løste problemet med å sette alt sammen igjen var at navet plutselig lot seg vri slik at vinkelen gikk fra det umulige til å passe rett på. Kan det ha skjedd noe i forbindelse at navet "løsnet"? Det eneste vi gjorde før det løsnet var å forsøke å løsne en av de 3 mutterne som sitter under navet, men det ga vi opp da disse satt bom fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2010 Sjekk om du har mer slakke i lengderetning på den venstre drivakselen i forhold til den høyre. Hvis Golf V er som mange andre VAG, så sitter det en låsering på drivakselen innenfor drivakselleddet. Kan virke som om denne har løsnet. For å komme til denne må du løsne mansjetten fra leddet og trekke den "bakover" (innover langs drivakselen). Om det er denne låseringen som har løsnet, så fikser du det lett uten å demontere annet enn den ene enden av mansjetten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 7, 2010 Mulig jeg er dum, men hvor er dette? Indre eller ytre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 8, 2010 Da er svaret klart. Svein har helt rett. Det sitter en låsering på det innerste drivleddet. Etter diverse feilsøk hos Møller fant de feilen, og sa at det slett ikke er uvanlig at denne løsner når fjærbeinet monteres ut og inn. Forøvrig slett ikke noe problem om man er klar over problemet og fester denne igjen umiddlebart. Gjør man ikke det, som jeg, går drivleddet i stykker etter korttids kjøring. Kan vel si det slik at jeg ble en dyrekjøpt erfaring rikere Jaja... Sånn kan det gå når hobbymekanikerne setter i gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...