#1 Skrevet Mars 6, 2010 Skal slangen som er ringen rundt være helt flat??? Er det noen som kan springe ut å sjekke det for meg?? Hva er denne slangen til egentli? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2010 Flott trådtittel......... tror det er vacuumslangen til åndinga til motor, sikkert fryst i den ventilen som den er kobla til, så den har sugd seg flat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2010 Flott trådtittel......... tror det er vacuumslangen til åndinga til motor, sikkert fryst i den ventilen som den er kobla til, så den har sugd seg flat Gikk kanskje litt fort i svingene her.... Hvordan endrer jeg tråd tittelen da? Vil denne ventilen tine etterhvært? For jeg hadde kjør i en times tid, åpenet panserert etter endt tur, på tomgang, å det var da jeg oppdaget det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2010 Var ute for å se om slange var slik når bilen var stoppet...Å det var den ikke...så er nokk den ventilen som står på slangen som er tett/stengt.... Er det noe farlig at den er slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2010 Nei, ikke annet enn at du ikke vil kjøre på full maskin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2010 (endret) Nei, ikke annet enn at du ikke vil kjøre på full maskin. Hva skjer hvis jeg kjører for full maskin da? eller får jeg ikke til å kjøre på full maskin? Merker ingen ting på bilen serru...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2010 Muligens det er slangen som er dårlig.....tok av slangen på manifolden, og prøvde å suge igjennom den....det gikk fint det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 8, 2010 om det er slange på åndinga, og den er "blokkert" så vil det nok bli høyt trykk inni motoren om du kjører full gass, som kan føre til at en pakning eller noe lignende kan gi seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 8, 2010 Men er ikke åndinga koblet på innsugaslangen også da? Vil tru at det ventilerer godt nokk på flat fjøl:P og vil ikke den slangen ekspandere når jeg får ladetrykk da? Eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 8, 2010 Er nok greit å bytte den slangen ja. ved ladetrykk så stenger vel den ventilen (den slangen som er flat blir stengt av) og den til innsugsrøret på turbo åpner så den suger til seg oljedamp, ved vaccum i innsug åpner ventilen å oljedampen går rett inn i innsug fra blokka. Någet dårlig forklart:P Mulig du må opp med denne ventilen som sitter der å bytte/rengjøre. for det ligger mest sansynlig en guffe som har snørpa seg sammen i kulda =) halveis grei jobb, jeg kom til uten å plukke av innsugsplenum, bare føle seg litt fram med finga Ellers er dette en yppelig mulighet til å bytte til catchtank 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 8, 2010 Det der har ingenting med åndinga å gjøre! Den slangen går til systemet som skaper vakuum til bremsekraftforsterkeren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 8, 2010 Nå må vi bestemme oss da gutter:P men følger du slangene fra den forgreiningen, så går den både til bremsekraft forsterkeren og til veivhus ventilasjonen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 9, 2010 Da har jeg fikset det:) var bare å bytte slangen....kosta 109,- og dn nye slangen var betydelig mye stivere enn den gamle:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...