#1 Skrevet Mars 6, 2010 Hei på dere. Har hatt bilen på Nillson bil i strømstad, hentet den igår. Men jeg har samme problem som føre jeg leverte den, eller de ordnet jo mye annet som var feil, det har blitt bra. Men jeg hadde et problem med at når jeg skal starte den, og det er kaldt ute, så vil ikke bilen starte, eller for meg så virker det som om bensinpumpa ikke starter. Denne feilen hadde jeg før den ble satt på verksted, og de skulle sjekke hvorfor den var vanskelig å starte, så de har byttet temp føler og plugger vist. Men det er vist ikke det som er feil, rart de ikke har lagt merke til det. Når motor og bil er varm, hvis jeg da stopper bilen og så skal starte den igjen, rett før motoren drar rundt så hører man bakifra bensintanken at bensinpumpa durer noen sek, så starter den. Men når motor og sånn er kaldt så vil ikke denne bensinpumpa starte, man hører altså ikke denne dure lyden, og motoren bare drar rundt, uten å starte.. Hva kan være feil? Har prøvd å byttet bensinpumpe rele, iogmed at når jeg setter en liten vifteovn inn i kupeen, som blåser inn mot pedalene, så virker det som om det hjelper, for når jeg da vrir om nøkkelen, så starter den uten problemer.. Men det var tydeligvis ikke bensinpumpe rele, kan det være bensinpumpa? Har kostet på bilen over 20.000kr nå i deler, så kunne tenke meg å slippe å prøve å bytte ditt og datt.. Håper folk her inne kan hjelpe en fortvilet Audi Eier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2010 Dårlig batteri? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2010 Nei batteri er tipp topp.... Så virker ikke som det er feilen.. Merkelig altså. Det kan ikke ha noe med at jeg byttet bensinfilter? Det kan ikke være at det har skjedd noe der? Jeg har ikke peil på hva det kan være.. Vet faktisk null niks... Irriterende når jeg ikke vet hva jeg skal gjøre gitt. Det er ihvertfall nok strøm til å slå på frontlykter, og sterio, osv.. Så det tviler ikke på dårlig batteri da vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2010 Har tittet ganske mye rundt på nettet, men finner lissom ikke noe svar som passer til mine feil... Synes det er så sinnsykt rart at så fort jeg setter inn en vifteovn under ved pedalene, så fort det er en liten lunk nedunder der da, så hvis jeg vrir på nøkkelen da så starter bensinpumpa med engang og bilen starter med null problem.. Hmm, sitter å leser i audi bøker og på nett, finner ingenting.. hmm Kan jo ikke være bensinpumpa heller da, ettersom når jeg varmer opp kupèen så virker det brått. Og relèe er byttet.. Prøvde å ta med relèe inn, og varme det litt, for så å løpe ned i bilen, smelle det inn, og så prøve å starte, funka ikke.. Hva annet er det som kan sitte under ved pedalene som styrer ett eller annet som kan ha noe med dette å gjøre??? Evig takknemlig til de som klarer å hjelpe meg å finne feilen, Er heller ingen bil ekspert så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2010 Det kan jo være et annet relé som trøbbler når det er kaldt. Det er jo ganske mange under der. Du kan foreksempel prøve å ta ut et relé av gangen for så å varme det opp litt og sette det på plass og se om du får start. Litt arbeid, men det kan hjelpe deg å finne feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 6, 2010 Kan du ha satt inn bensin filteret feil vei? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2010 Kan ikke være dårlig kontakt i tenningslåsen på den da? Prøv å bevege litt på nøkkelen når du prøver å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2010 Bensinfilteret er satt inn riktig se, hadde en kompis om jobber på verksted, begge to så at det ble satt inn riktig så. Ja kan sjekke alle relèene, skal prøve det i morra, varme opp ett og ett.. Noen som har peil på evt hvilket relèe det kan være? Ettersom når det blir varmt nok under der så starter bensinpumpa, for det er den som ikke starter når det er kaldt.. For jeg kan ikke ha gjort noe galt når vi byttet bensinfilter heller vel? Vi tok av festet, koblet av de to slangene (inn og ut slangene) og satt inn det nye, på med slangene. Skal ikke gjøres noe mere enn det vel? Husker ikke helt om problemet var der føre vi byttet filteret, men jeg mener problemet var der da også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 6, 2010 (endret) Kan ikke være dårlig kontakt i tenningslåsen på den da? Prøv å bevege litt på nøkkelen når du prøver å starte. Kan jo prøve dette også, skal prøve mere i morra. Har prøvd mere enn nok idag. Men hvis det hadde vært dårlig kontakt så ville vel ikke radio, lys og alt sånn skrudd seg på. Og jeg mener istad at jeg hørte "klikk" ifra bensinpumperelèe... Så det er jo riktig så langt.. Men veldig merkelig at det brått funker, spesielt når jeg varmer opp under der, da kommer det med engang.. Men takk for tips, alt skal testes i morra, flere tips mottas med stor takk Så bare spytt ut med tips til ting jeg kan sjekke i morra =) Håper på at det kun er en bagatell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 7, 2010 Hei igjen folkens, jeg har forstått det sånn at man kan få kjøpt en kabel med programvare, noe som kalles VAG.com eller noe sånt, kan det fungere på bilen min, for å finne ut hva som er galt siden den ikke starter?? Er det evt noen i Østfoldm, Sarpsborg, som har slik kabel, som kunne tenke seg å hjelpe meg?? Skal forresten ut nå snart å feilsøke litt mere, etter tips fra dere her igår =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2010 VAG-COM kan hjelpe deg ja http://www.bilkabel.com/ har disse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 7, 2010 Noen her som har VAG-COM da? Som kunne tenke seg å hjelpe meg?? Står her med en bil som jeg ikke finner noe feil på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 7, 2010 Selvsagt, men jeg er litt langt vekke vettu. Men det har skjedd med meg før at en bil jeg har hatt har hatt et dårlig bensinpumperelé. Den durer forresten ikke hver gang, den durer kun når det trengs, altså når det er for lite trykk. Så når bilen er varm så er det som regel godt med trykk der fordi pumpen har akkurat kjørt Releet lager nok samme lyd selv om bilen står i en varm garasje over natten. Over til problemet ditt, motoren føler du at går helt ok vanligvis? Hvordan får du startet den når den er kald, nå da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 7, 2010 Motor går bra ellers se, ingen problemer der. Når den er kald får jeg rett og slett ikke startet, da må jeg isåfall sette inn en vifte om et par min nede ved pedalene, da kommer den... Rele til bensinpumpe er byttet.. Prøvde litt nå nettopp, og det var to relèer som jeg hadde tatt med inn for å varme, og tok de med ned i bilen igjen. Satt de inn nå, og beveget litt på de, da startet bensinpumpa, og da startet jeg bilen, brått stoppet bilen, og når den stoppet så dura bensinpumpa litt, så stoppet den, så dura den litt igjen.. Nærmer meg feilen trur jeg nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 7, 2010 Et lite spørsmål til de av dere som er litt kjent med audi, audi a4, osv. Hver gang man setter inn nøkkelen i tenninga, og vrir om litt på nøkkelen, hakket rett føre den starter, så kommer det en slags brummelyd, enden ifra motorrommet, eller lignende. Hva er denne brummelyden.. Jeg har trudd at dette alltid har vært bensinpumpa som har startet, men etter å ha sjekket litt idag, så trur jeg faktisk ikke det er bensinpumpa.. Denne brummelyden får jeg ikke hver gang, og de gangene den ikke kommer, så starter heller ikke bilen, den drar rundt, osv, men starter ikke. Idag så satt jeg å knotet under ved rattet, osv, og brått når jeg skulle prøve å vri på tenninga så kom denne brummelyden, durelyd, eller hva jeg skal kalle det. Og jeg fikk startet bilen, den gikk da i 3-4sek så stoppet den, og da kom den brummelyden, forsvant litt, kom igjen, osv... Føre jeg fikk skrudd av tenninga og fjerna nøkkelen.. Noen som har peil på hva det kan være? Om noen kan si meg hva den brummelyden jeg hører er for noe, så kommer jeg kanskje et steg nærmere feilen.. Den brummelyden skal ihvertfall komme hvergang man vrir på nøkkelen. Om noen av dere som leser dette har Audi A4, turbo, gå ut å prøv. Og hvis dere vet hva den brummelyden som kommer er for noe, si ifra. Evig takknemlig for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 7, 2010 Fant en film på YouTube der man hører den lyden jeg lurer på hva er... Mellom 0.15 og 0.18sek, rett etter at baklyset har tent seg, så hører man denne durelyden som jeg mener.. Hva er dette for en lyd, hører den veldig godt inne i kupeèn, og jeg synes lyden kom ifra motorrommet, når jeg sto nedi der istad, og en annen vrei på nøkkelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 8, 2010 Fikk svar ifra Nilsson bil idag, spurte de ang vanskelig start, osv.. Fikk dette til svar: Hej! Felet du beskriver låter som det kan vara startspärren i det defa larm som du har monterat i bilen. Då bilen stod här så var den svårstartad kall den tände och rök mycket svart så vi skifta tempgivare och tennpluggar för att dom tagit skada. Men efter det så startade den fint för oss. Men det brumande ljudet hördes ifrån defaboxen några gånger. Den alarmen på den bilen er montert av godkjent verksted/folk, har godkjenningspapirer på alarmen. Kan det være at den boksen er defekt? Dårlig kontakt? Hvordan kan jeg evt koble den ut for å se om den starter bra uten? Håper på svar =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 9, 2010 (endret) Hei igjen folkens. Var idag nede på VW Audi verksted og fikk tatt diagnosesjekk via sånn kabel. Eneste feilen de fant var noe med gass spjelet, denne fikk de ordnet via pcèn som var tilkoblet bilen. Så det skal nå være i orden sa han. Og så sa han at jeg burde bytte tempgiver, dette gjorde de jo når jeg hadde bilen på nilsson bil. Trur dere dette kan ha vært startfeil problemene mine?? Hva er gass spjel forresten? De fant ingen andre feil på bilen via VAG-COM kabelen.. Ettersom de tok diagnosesjekk på bilen, så er det vel ikke noe fare for at de har gjort noe med chippen? Mvh Lasse Hansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...