#26 Skrevet Mars 8, 2010 ok så en 2.2l 10vt topp, passer ikke på en 2.1l 10vt bunndel og omvendt, men mange 2,2 10vt topper går om hverandre, samt at 10v kan brukes på 10vt, kommer litt ann på motorkoden som sagt. og at topp fra NG/Nf (2.3l) passer ikke på en 2.2 10vt. En topp fra NF1 passer med små modifikasjoner på 2.2 10vt, men NF2 kan du bare glemme (= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 8, 2010 Nå er jeg usikker på hvilken topp jeg har, står dette innstemplet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 8, 2010 Har en pdf fra audi over alle motor koder, komp, syl diameter,slagvolum, kw og ps. wx har komp 7:1 WX er jo den helt første 10vt-motoren fra typ43, uten intercooler eller noe; her snakker vi ketchup-effekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 8, 2010 hva er forskjell på NF1 og NF2 og hva gjør at NF2 ikke passer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 8, 2010 Har en pdf fra audi over alle motor koder, komp, syl diameter,slagvolum, kw og ps. wx har komp 7:1 Den pdf fila er vel kansje verdt en post her:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 8, 2010 Alle topper med hydrauliske løftere går om hverandre mot blokka, disse passer og på 20v blokk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 8, 2010 Den pdf fila er vel kansje verdt en post her:) Kan legge ut den vet du, legger den vel ut som et vedlegg da. Legger den ut i kveld , når jeg er kommet hjem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 8, 2010 Alle topper med hydrauliske løftere går om hverandre mot blokka, disse passer og på 20v blokk. Det var det jeg også trodde, men har aldri hørt om "NF1" og "NF2" før.... For de som er spes interessert så passer til og med 10v toppen fra vw også... kanskje ikke så rart da den kommer fra 2.5L bensinblokka uten underspyling Den er forutenom topplokket og festinga av dette så å si identisk med NG toppen (kammen er sikkert forskjellig den også, men snakker om toppen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 8, 2010 hvordan er det med kg 10vt, er det noe 20vt som passer på den? eller passer ved lett mod? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 8, 2010 Her er lista over diverse typer motorer, er i fra 2008, så modeller etter det er nok ikke tatt med. Står også litt om hvilke biler som kom ut med hvilken motor typer, og også en del om hva slags typer (dim) lager det er på veiv og råder. gl_audi_web.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 8, 2010 Her er lista over diverse typer motorer, er i fra 2008, så modeller etter det er nok ikke tatt med.Står også litt om hvilke biler som kom ut med hvilken motor typer, og også en del om hva slags typer (dim) lager det er på veiv og råder. Denne katalogen er jo ikke akkurat komplett noe leksikon. MC2 f.eks ikke der, selv om MC, 1B og 2B står der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mars 8, 2010 Det var det jeg også trodde, men har aldri hørt om "NF1" og "NF2" før.... For de som er spes interessert så passer til og med 10v toppen fra vw også... kanskje ikke så rart da den kommer fra 2.5L bensinblokka uten underspyling Den er forutenom topplokket og festinga av dette så å si identisk med NG toppen (kammen er sikkert forskjellig den også, men snakker om toppen) NF1 og NF2 har samme bunndel, men ikke samme topp. Det går et skille t.o.m motornummer 044 353, som tilsvarer motorer bygget mellom 31/10-87 og 31/11-87 iflg ETKA. Den enkleste måten å skille en NF1-motor fra en NF2-motor er at den har KE-Jetronic, men innsug fra 2.2-literen, mot NF2 som har delt innsug. NF1 er relativt sjelden da den fantes kun før facelift, på forhjulsdrevne biler og jeg tror du kun fikk den på biler med manuell girkasse. NF1-motor - legg merke til innsug fra 2.2 R5 og KE-Jetronic samt røret for å måle avgass før katalysator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mars 8, 2010 NF1 og NF2 har samme bunndel, men ikke samme topp. Det går et skille t.o.m motornummer 044 353, som tilsvarer motorer bygget mellom 31/10-87 og 31/11-87 iflg ETKA.Den enkleste måten å skille en NF1-motor fra en NF2-motor er at den har KE-Jetronic, men innsug fra 2.2-literen, mot NF2 som har delt innsug. NF1 er relativt sjelden da den fantes kun før facelift, på forhjulsdrevne biler og jeg tror du kun fikk den på biler med manuell girkasse. NF1-motor - legg merke til innsug fra 2.2 R5 og KE-Jetronic samt røret for å måle avgass før katalysator. NF1 ligner mistenkelig på KV, og er sikkert identisk i den grad NG skiller seg fra NF2 En topp fra NF1 passer med små modifikasjoner på 2.2 10vt, men NF2 kan du bare glemme (= Da blir jo dette å ta NOE i, såklart, krever sin modifikasjon pga. innsuget hvert fall, men det går jo Men hadde du noe mer info ang. smidde stempel? Hva var kilden din her? Greit å få bekrefta/avkrefta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mars 8, 2010 NF1 ligner mistenkelig på KV, og er sikkert identisk i den grad NG skiller seg fra NF2 Da blir jo dette å ta NOE i, såklart, krever sin modifikasjon pga. innsuget hvert fall, men det går jo Men hadde du noe mer info ang. smidde stempel? Hva var kilden din her? Greit å få bekrefta/avkrefta KV og NF har ikke samme delenr på blokk. KV har 034 103 101 S, mens NF (NF1 og NF2 har samme bunndel) har 034 103 102 B. KV er samme motor som f.eks HX/KU, som altså er en 2.2-liter. NF er som kjent en 2.3-liter. NF1 er IKKE samme motor som KV/KU/HX eller andre 2.2-litere. Det som skiller NF1 fra NF2 er i hovedsakelig toppen, innsuget og det rundt omkring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mars 9, 2010 WX er jo den helt første 10vt-motoren fra typ43, uten intercooler eller noe; her snakker vi ketchup-effekt Nei, WX er motoren som ble levert i USA i 1983-84 i UrQuattro (Audi Coupe Turbo Quattro) samt UrQuattro Edition Speciale i 1988. Har forresten 119kw og org levert med katalysator. Takk for info ang kompresjon! Min skal i følge Autotrim ha ca 8,2 etter borring og bytte av stempler. Håper på litt mer bunndrag når den blir startet opp igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mars 9, 2010 KV og NF har ikke samme delenr på blokk. KV har 034 103 101 S, mens NF (NF1 og NF2 har samme bunndel) har 034 103 102 B. KV er samme motor som f.eks HX/KU, som altså er en 2.2-liter. NF er som kjent en 2.3-liter. NF1 er IKKE samme motor som KV/KU/HX eller andre 2.2-litere. Det som skiller NF1 fra NF2 er i hovedsakelig toppen, innsuget og det rundt omkring. Okey.. Men... så til det jeg egentlig prøver å få svar på, smidde stempel i 2.3 10v? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mars 9, 2010 Dette her var jo en kjempe tråd, om det hadde vært mulig å laget en klistra tråd med. Ryddig info om 10v motorer. Er jo tydeligvis masse mennesker som sitter på enorme mengder informasjon om disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mars 10, 2010 http://audi100.selbst-doku.de/Main/Motortypen Alle motortypene levert i typ44. En ryddig oversikt (= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...