Kjøpe felger og dekk fra UK eller USA? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Nå som pundet er under 9 kroner er det jo en del gode kjøp å gjøre i England.

 

Er det noen som har erfaring og kjennskap til noen gode leverandører med fornuftige fraktpriser til Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket med cargopartner. Det kom på ca 2800,- for fire felger med dekk. Dette var inkl fortollingsgebyr, men uten mva på felgene/dekkene. Fant egentlig ikke noe billig derifra. Fra USA er jetcarrier veldig rimelig. Betaler 895 for å få over fire felger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster rundt 100-150pund med frakt fra enland.. med DPD mener jeg det var.. Betalte 100pund for 17" felger.. med dekk så ville det bli 150 pga vekt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i kontakt med en selger på Ebay.co.uk nettopp. Han mente han måtte ha 160£ for fire felger med dekk.

Virker som JetCarrier er et godt alternativ da.

 

Leste på et annet forum at wheel-base.co.uk sendte fire felger og dekk til 49£. Vet ikke om det gjør det fortsatt men jeg har sendt dem en mail for å høre. Det skal jo helst lønne seg med relativt god margin for at det skal være aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jetcarrier er usa.. men vil ikke se 160pund er så galt iom det er flyfrakt og levering på døra..

 

men med jetcarrier er det billig hvis du skal ha båtfrakt, men regn med 1mnd leveringstid(nesten) + at du må hente de selv i tistedal.. evt sende de videre med posten, men da er det fort 600kr til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte det.. har JetCarrier konto som aldri har blitt brukt.. Ikke veldig aktuelt å vente så mye lengre enn en uke eller to, så jeg tror kanskje England er det beste alternativet. Får se hva jeg kan finne ut angående frakt - om noen er billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jetcarrier er usa.. men vil ikke se 160pund er så galt iom det er flyfrakt og levering på døra..

 

men med jetcarrier er det billig hvis du skal ha båtfrakt, men regn med 1mnd leveringstid(nesten) + at du må hente de selv i tistedal.. evt sende de videre med posten, men da er det fort 600kr til..

 

Kommer ann på hvor du bor. Levering på døra i oslo koster 242 kr...Har nettopp fått fakturaen på min frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte det.. har JetCarrier konto som aldri har blitt brukt.. Ikke veldig aktuelt å vente så mye lengre enn en uke eller to, så jeg tror kanskje England er det beste alternativet. Får se hva jeg kan finne ut angående frakt - om noen er billigere.

 

Flyfrakt fra usa koster ca 5K...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyfrakt fra usa koster ca 5K...

 

sist jeg bestilte fra usa kom de med flyfrakt på døra etter 5 dager og kosta meg litt over 1200 kr... Så det er veldig forskjell på hvilke fraktselskap de forskjellige butikkene bruker. Et tips fra usa er enten jetcarrier om du har god tid, eller usps om du skal ha med fly.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med moms/toll på felger fra USA?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun mva på felger (og bildeler generelt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyfrakt fra usa koster ca 5K...

 

Lure litt på denne prisen, når eg legger inn vekt og antal pakker(2 pakker på tilsammen 45kg)som passer til dei hjula eg har bestilt, kommer det opp 1515kr levert på døra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lure litt på denne prisen, når eg legger inn vekt og antal pakker(2 pakker på tilsammen 45kg)som passer til dei hjula eg har bestilt, kommer det opp 1515kr levert på døra?

 

Det kan stemme det, om det er usps som blir brukt som sender. Det statelige postselskapet er over dobbelt så billig som andre private sist jeg sjekka...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne litt.

 

Er noen felger i USA som jeg gjerne skulle hatt, men problemet er at fraktprisen fyren gir meg omtrent er like mye som felgene koster. 800$ for felger, og 550$ i frakt: rolleyes Hvordan fungerer det i praksis med Jetcarrier? Han jeg kjøper felgene av sender disse til New Jersey, og så kommer de med båt (båt er billigst) til Norge og jeg kan hente de på Tistedal? Er det så enkelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fraktprisen går nok ned for firmaer som selger og sender mye også.

 

5k med flyfrakt fra USA hørtes ekstremt ut, da jeg fikk sendt mine 16" OZ Ultraleggera fra TireRack for 200 USD (da under 1000 kr) med FedEx, levert på døra på under en uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fraktprisen går nok ned for firmaer som selger og sender mye også.

 

5k med flyfrakt fra USA hørtes ekstremt ut, da jeg fikk sendt mine 16" OZ Ultraleggera fra TireRack for 200 USD (da under 1000 kr) med FedEx, levert på døra på under en uke.

Dette er jo et firma, men de selger nok ikke så mye ettersom det er sjeldne/spesielle felger de først og fremst selger. Men uansett, frakta var mildt sagt forskrekkende dyr.

 

Dette var det han skreiv:

Wheels $800

UPS International Shipping Insured $581.76 or Fedex International Economy $545.06

PayPal fee $55

 

Total shipped: $1436.76 (UPS) or $1400.06 (Fedex)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vanligvis betalt rundt 125 usd pr felg fra USA, synes ikke det er avskrekkende. Blir jo ikke så mye mer i % når man kjøper dyre felger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

125$ x4 500$ som frode pleier å betale.. så da synes jeg ikke 550$ var så galt Mads.. er jo ca 3500,- Og hvis han er Privat så koster det som regel litt å sende innenlands til NJ(jetcarrier) Så ikke alltid det lønner seg(hvis du skal bruke fly da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på hva frakt fra USA på større ting koster, er det egentlig relativt billig å sende felger. Å sende en turbo og/eller en manifold, koster jo fort det samme som en felg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte 500 fra Rotiform nå..med flyfrakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok bare jeg som ikke har handlet fra utlandet før som synes det virket som det var mye:)

 

Han kunne gå ned 100$ på prisen, så da blir det rundt 1300$. Burde uansett ikke være galt for disse det;) Følger til og med med "bremsekjølerhjulkopper" (noen som tok den:p), så blir nok å slå til, ja.

 

Anders: Blir 3000,- rundt regna ifølge XE:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aah BBS med de "viftene" som man kan sette på utsiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke BBS, men er med "vifter", ja:) Oppussingsobjekter, samt at de må borres om til 4x100, men tror det hadde vært et greit vinterprosjekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ann på hvor du bor. Levering på døra i oslo koster 242 kr...Har nettopp fått fakturaen på min frakt.

Kan Jetcarrier benyttes av private personer også, eller er det kun firma som kan bruke det?

Får man beskjed når varen ankommer Norge slik at du da kan bestemme hvor du vil ha den levert? Eller blir den automatisk sendt til din folkeregistrerte adresse?

 

Har noen felger på hånda, men med USPS synes jeg det var litt dyrt(alt er relativt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan Jetcarrier benyttes av private personer også, eller er det kun firma som kan bruke det?

Får man beskjed når varen ankommer Norge slik at du da kan bestemme hvor du vil ha den levert? Eller blir den automatisk sendt til din folkeregistrerte adresse?

 

Har noen felger på hånda, men med USPS synes jeg det var litt dyrt(alt er relativt).

 

Fritt frem for å bruke Jetcarrier. Må følge med på nettsiden når pakken ankommer, og fakturaen må betales via nettsiden. Fraktet gjelder kun til Tistedal (Halden). Frakt derifra må ordnes selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.