Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg har en Golf III 1995 1,8 GL. Min sønn var ute og kjørte for noen dager siden, og hadde en bråbrems. Etter det vil ikke bilen starte. Han forsøkte å starte på gir, samt starthjelp uten å lykkes. Falken tauet den hjem. Etter råd fra dem skiftet vi bensinpumpe, uten bedring. Har sjekket at det kommer 12 v på sikring til pumpe i ca. 1 sek. etter at tenning slås på. Virker som det ikke er trykk på bensinsystemet. Tror ikke bilen har ventil for å stenge drivstofftilførsel. Har ikke VAG-COM tilgjengelig, dessverre. Tenkte å sjekke om det er gnist på pluggene, men ser i håndboka at de anbefaler bruke av tenningslampe framfor å teste med å holde pluggledning inntil blokka etc.

Noen som har tips?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gammel er reg.reim?

 

Tenker litt på om reg-reim kan ha hoppet over litt siden du sier at sønnen din hadde en bråbrems.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Js, den er ca. 8 år gammel. Antall km er ca. 50'. Burde kanskje skiftet den.

Oppdaget etterpå at jeg ikke har spenning på pluggene. Har ikke tenningslampe lenger heller...: bh :

Må kanskje søke hjelp hos en mer kyndig på området????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har jo ekle lamper du kan kjøpe til billig penge. Men kan jo være ide se på fordeler lokk om dette er ok. Coilen pleier jo å kvelde på disse og da. Så kan du jo ta av olje påfyllinga og kjøre den på starten. Roterer ikke kammen er det reg reim.

Men som sagt tipper litt på coilen stygge ribba alu klumpen på torpedoveggen. Disse får du hos høggerne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Js, den er ca. 8 år gammel. Antall km er ca. 50'. Burde kanskje skiftet den.

Oppdaget etterpå at jeg ikke har spenning på pluggene. Har ikke tenningslampe lenger heller...: bh :

Må kanskje søke hjelp hos en mer kyndig på området????

 

Dersom regremmen er åtte år gammel skulle den vært skiftet for flere år siden, uansett hvor mange kilometer den har gått. Det er bare å vente på at den ryker, liksom....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke å kjøre motoren på starteren for å sjekke kamrema. Øvre del av dekselet er bare å kneppe av på 2 klemmer. Da ser du om rema er der. Og om den er hel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke å kjøre motoren på starteren for å sjekke kamrema. Øvre del av dekselet er bare å kneppe av på 2 klemmer. Da ser du om rema er der. Og om den er hel.

 

Sant det, er blitt vant med vr6`en jeg nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke å kjøre motoren på starteren for å sjekke kamrema. Øvre del av dekselet er bare å kneppe av på 2 klemmer. Da ser du om rema er der. Og om den er hel.

 

Nja, bare delvis enig i det der. Du ser fremdeles ikke reima i bunn. Har opplevd at reg.reim virket "ok" i topp (rundt kam-hjulet) men samtlige tenner på reima rundt reimhjul på veiv var klippet av = null funksjon. Så det tryggeste er å tørne motor rundt for å se om alt "følger" med (fordeler + kam)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke uvanlig med coil heller på disse bilene.. sjekk om du får gnist fra coilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke uvanlig med coil heller på disse bilene.. sjekk om du får gnist fra coilen.

 

Hei igjen,

 

Ja, fikk ikke gnist på pluggene. Byttet coil og nå OK! Takk for all respons,dere!!!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.