VW Polo - vinduspusser bak som ikke virker + sentrallås

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 99 Polo hvor vinduspusser bak ikke virker. Noen som vet hvordan jeg får av den plata som sitter i bakluka slik at jeg får byttet motoren? Det er sentrallås på den men den fungerer ikke på bakluka, noen som vet hva feilen kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekselet skrur du av og drar av. Sitter to skruer inni håndtakene (der du drar for å lukke) Etter de er ute, må du bare forsiktig dra dekselet av. De kan sitte litt, så vær forsiktig.

Brudd i ledningsnett på bakluke er ikke så ukjent på Polo. Da kan i verste fall ingenting bak fungere. Interiørlyset pleier å være det første som ryker. Pleier å være i kabelgjennomføringen ved dørhengslene på bakluke.

Du får vel ikke lest ut feilkoder på dette heller, mtp alder på bilen.

Hvis ikke det er brudd, må du rett og slett bare feilsøke. Låsekassen kan jo være synderen også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen, da er motor byttet og alt virker. Sentrallåsen fungerer fortsatt ikke men jeg ser pumpen beveger seg så trolig har låsen satt seg. Det er ikke mulig å låse bakluken med nøkkel, noen som har noen tips ?. Er det mulig å rense denne låsen eller er det bare å kjøpe ny ?

Bremselyset i bakvindu virker ikke, men det går strøm til kabelen som går inn i vinduet under vinduspusser motor. Er det da brudd et sted i vinduet og hvordan finner jeg ut av det ? (det er ikke strøm på noen av kontaktene der bremselyset er)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var motor som var defekt altså. Bra du fant det ut.

Låsen bak kan du prøve å rense, men det pleier egentlig ikke å hjelpe. En ny låsesylinder koster 190 kroner mener eg det var. Skiftet på min rett før eg solgte den.

Det høres ut som det er brudd et sted slik du beskriver det. Se litt på ledninger og isolasjon i bakluken. Feilen pleier å vise seg ganske tydelig etter litt leting ;)

Hvis ikke du finner det, må du bare måle og eliminere områder det kan være feil, ved å måle om det er kontakt fra stikk til lampen, til br. lys kontakten. Men feilen ligger nok i bakluken et sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.