Anbefalte innlegg

En kollega har en 2000 Golf 1.9 TDI 90hk femtrinns manuell, ca 298k km. Han hadde vært uheldig og fått sølt noe frostvæske i fotrommet til passasjeren, og jeg sa jeg kunne bruke våtstøvsugeren min og rengjøre/fjerne dette.

Da jeg kjørte den tilbake til ham skulle jeg foreta en forbikjøring i 2. gir, men da bilen kom til 3500 rpm var det som å kjøre på en vegg. Null ytelse - og siden har den egentlig vært slik.

På rette strekker tar det evigheter å komme over 120 kmh f.eks. Ikke at 1.9 90 hk går bra fra før, men så dårlig skal det ikke gå; det skal faktisk ikke store bakken til før den ikke klarer å holde 100 kmh slik den er nå...

Ingen varsellamper lyser, temperaturmåleren er normal og det er ingen rare lyder...

Kan turboen ha havarert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av feilkoder. Dersom bilen går i nødmodus skyldes det normalt en av tre:

-kokset vnt

-defekt n75

-defekt trykksensor på innsuget

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av feilkoder. Dersom bilen går i nødmodus skyldes det normalt en av tre:

-kokset vnt

-defekt n75

-defekt trykksensor på innsuget

1.9 90 hk har vel ikke vnt, dette er det vel bare 110/130 hk som har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det stemmer. 90hk har wg. Der kan wg-actuatoren være lekk eller wg-staget kan være treigt/frosset fast.

De tre generelle feilkildene er gjengangere på flere forskjellige TDI'er, uavhengig av om de har vnt eller ikke. Ser jeg burde spesifisert det i innlegget mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk dynamisk timing at den følger med oppover i turtallet, logg gruppe 004 over ett drag opp til 4k rpm i 3. eller 4. gir. Mistenker dårlig trykk i pumpa som vil påvirke timinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være lekasje\hoppa av en av vakumslagene,tynne med tøy på..

Da oppfører bilen seg som du beskriver..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.