#1 Skrevet Mars 8, 2010 En kollega har en 2000 Golf 1.9 TDI 90hk femtrinns manuell, ca 298k km. Han hadde vært uheldig og fått sølt noe frostvæske i fotrommet til passasjeren, og jeg sa jeg kunne bruke våtstøvsugeren min og rengjøre/fjerne dette. Da jeg kjørte den tilbake til ham skulle jeg foreta en forbikjøring i 2. gir, men da bilen kom til 3500 rpm var det som å kjøre på en vegg. Null ytelse - og siden har den egentlig vært slik. På rette strekker tar det evigheter å komme over 120 kmh f.eks. Ikke at 1.9 90 hk går bra fra før, men så dårlig skal det ikke gå; det skal faktisk ikke store bakken til før den ikke klarer å holde 100 kmh slik den er nå... Ingen varsellamper lyser, temperaturmåleren er normal og det er ingen rare lyder... Kan turboen ha havarert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2010 Les av feilkoder. Dersom bilen går i nødmodus skyldes det normalt en av tre: -kokset vnt -defekt n75 -defekt trykksensor på innsuget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2010 Les av feilkoder. Dersom bilen går i nødmodus skyldes det normalt en av tre:-kokset vnt -defekt n75 -defekt trykksensor på innsuget 1.9 90 hk har vel ikke vnt, dette er det vel bare 110/130 hk som har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2010 Joda, det stemmer. 90hk har wg. Der kan wg-actuatoren være lekk eller wg-staget kan være treigt/frosset fast. De tre generelle feilkildene er gjengangere på flere forskjellige TDI'er, uavhengig av om de har vnt eller ikke. Ser jeg burde spesifisert det i innlegget mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2010 Sjekk dynamisk timing at den følger med oppover i turtallet, logg gruppe 004 over ett drag opp til 4k rpm i 3. eller 4. gir. Mistenker dårlig trykk i pumpa som vil påvirke timinga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2010 Det kan være lekasje\hoppa av en av vakumslagene,tynne med tøy på.. Da oppfører bilen seg som du beskriver.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...