#1 Skrevet Mars 8, 2010 Jeg skal ta en firehjulskontroll på 80Quattroen snart, (bilen har full URQ drivlinje fra 82 modell) og lurer på om noen har en oversikt over hva de forskjellige vinklene skal være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2010 Jeg skal ta en firehjulskontroll på 80Quattroen snart, (bilen har full URQ drivlinje fra 82 modell) og lurer på om noen har en oversikt over hva de forskjellige vinklene skal være?? Hva de skal være? Fra fabrikk mener du? Med den motoren din, ser det ikke ut som du er heeelt fornøyd slik de ble levert...? Jeg anbefaler sving bak +/- 6grader er fint, blir drit bra å kjøre med på isen:p Neida, spørs litt hva bilen skal brukes til? Rudskogen eller Drammensveien? Uansett anbefaler jeg litt spredning bak, for å redusere understyring, 1-2mm er fint:) Kan bli litt nervøs over 150km/t, men gud så fint de styrer inn (hvis du ikke har 300KN stab.stag foran så klart) Foran kan godt spissingen være nøytral, altså null. -1,5 grader camber foran og bak fungerer fint. Caster er det bare å få så mye vinkel som mulig, trekk gjerne traversen så langt frem du klarer! Har du nye dekk som skal holde 50'km er ikke dette oppsett for deg: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2010 Bilen skal brukes til veikjøring, ikke isen så nøytral spissing foran, traversene mine tror jeg er dønn da de sitter i alu! -1,5grader Camber foran -1,5grader Camber bak lurer på å legge nøytral spissing bak, da denne bilen er oppi 150+ på et vips, og da er det greit om den oppfører seg forholdsvis stueren! Men takk for tips Sven Runar! veit du forresten hvor man får tak i de originale klammerene til stabstagene? fikk ikke de på audi sist jeg var der... kjører uten stabstag nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2010 Bilen skal brukes til veikjøring, ikke isen så nøytral spissing foran, traversene mine tror jeg er dønn da de sitter i alu! -1,5grader Camber foran -1,5grader Camber bak lurer på å legge nøytral spissing bak, da denne bilen er oppi 150+ på et vips, og da er det greit om den oppfører seg forholdsvis stueren! Men takk for tips Sven Runar! veit du forresten hvor man får tak i de originale klammerene til stabstagene? fikk ikke de på audi sist jeg var der... kjører uten stabstag nå.. Hvordan ser klammeret ut? Har det skrue i begge ender, eller krok i den ene? Gi meg beskjed så sjekker jeg hva jeg har liggende:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2010 krok i endene.. forresten speidet etter list under venstre frontlykt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...